השעון של אפל: אכזבת העשור, כך פספסה אפל את ההזדמנות / ביקורת

אפל של עידן פוסט סטיב ג'ובס איננה אותה אפל, החדשנות קהתה והשינויים במכשירים החדשים הם מינוריים. אך מהחברה שבנתה את שמה בהפיכת גאדג'טים חסרי תועלת למוצר חובה - כנראה פספסה בגדול את השעון החכם • טור ביקורת (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

הסוף לחדשנות? אין ספק כי ענקית הטכנולוגיה אפל היא לא מה שהייתה, אפל שעמדה בחוד החנית של החדשנות הטכנולוגית בעולם כולו, קהתה, ומתמקדת ביצור מוצרים טובים בהחלט, אך לא ממש חדשניים. מאז מותו של סטיב ג'ובס התמקדה החברה רק בעדכון הליינים למוצרים הקיימים, לא ביצירת גאדג'טים חדשים.

עד אמש.

אתמול בערב כשעמד טים קוק, יורשו של ג'ובס, על בימת אולם הכנסים במטה החברה בקורפטינו הוא הפך באמת ליורש של ג'ובס. כשלראשונה היה עליו להציג ליין גאדג'טים חדשים, כאלו שקיימים רק אצל המתחרות, והעולם לא ממש מבין עדיין למה זה מועיל ומי צריך את זה בכלל. זו הייתה שעת המבחן האמתית של אפל בעידן פוסט סטיב ג'ובס.

אלא שבניגוד לג'ובס שהיה רדוף על ידי החדשנות, והצליח לקחת מוצרים כמו הטלפון החכם, שהיה די מיותר בתחילת דרכו, ולהפוך אותו לאייפון. תוך כדי שהוא משנה לצמיתות את המושג "טלפון חכם", אלו שגדלו אחרי הופעת האייפון לא יבינו את המהפכה שחולל ג'ובס בתחום. אך הניגוד לאייפון, Aplle Watch הוא מוצר מאכזב במיוחד, לא מפני שהוא לא מציע תחרות ראויה למתחרות, אלא מפני שהוא לא מציע מהפכה בתחום.

למומחי הטכנולוגיה בעולם ברור לגמרי כי מהפכת המחשוב הלביש תכבוש את העולם. ענקיות הטכנולוגיה משקיעות מאמצים כבירים כדי להיות רלוונטיים גם במהפכה הצפויה שטרם פרצה לה, וטרם כבשה את לבבות ההמונים. המצב כיום הוא שלמרות המאמצים של החברות השונות, הציבור לא ממש מבין למה הוא צריך מסך התראות על ידו, כשהטלפון החכם נמצא בכיס.

צמיד ספורט זה דבר נחמד לחובבי הספורט, אך די מיותר לאלה שפחות רוצים לדעת כמה צעדים בדיוק צעדו היום, וכמה קלוריות שרפו. השעונים החכמים כיום הם בעיקר מסך התרעות זעיר, יחד עם צמיד כושר / בריאות. גאדג'ט נישתי, לא פורץ דרך.

מאפל הייתה ציפייה שתיקח את השעון החכם צעד אחד קדימה, למקום שאפילו לא חשבנו עליו, אבל החברה איכזבה עם שעון משופר שיכול גם לפתוח דלתות במלון ולבצע צ'ק אין. לא משהו לאין למתחרות, ולא משהו שישכנע אותי, את האדם הפשוט, להוציא 350 דולרים כדי לענוד את השעון.

גם העיצוב של אפל ווטש לוקה בחסר. בתקופה בה יצרניות הגאדג'טים מציגות שעונים מעוצבים בטוב טעם, שנראים ממש כשעון יוקרה, הציגה אפל שעון מרובע של ממש ישתלב לכם באלגנטיות על פרק היד.

מאפל ציפינו ליותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר