שיניים לבנות: 13 מזונות מפתיעים לחיוך מושלם

רוצים חיוך מושלם בקלות? מלבד צחצוח קבוע וביקורים אצל רופא השיניים, יש 13 מזונות מפתיעים שיכולים להלבין את השיניים, למנוע עששת ודלקות ולהדוף מחלות חניכיים (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מלבד צחצוח קבוע בוקר וערב, שימוש בחוט דנטלי וביקורים סדירים אצל רופא השיניים, אכילת מזונות מסוימים יכולה לחזק את ציפוי השן, למנוע עששת, להדוף מחלות חניכיים, ואפילו להלבין את השיניים.

הנה 13 מזונות שתורמים לבריאות השן בדרך לחיוך המושלם:

1. גבינה לבנה

לא רק שגבינה עשירה בסידן, חיונית לעצמות ולחיזוק השיניים, היא גם מכילה חומצה לקטית המונעת עששת.

2. תותים

למרות הסטיגמה של הכתמים שמותירים פירות היער על השיניים, התותים דווקא שומרים על רמת חומציות מאוזנת בגוף, מה שטוב מאוד לשיניים. בנוסף, הזרעים שבתותים מתנהגים כמו מסננים זעירים להסרת חיידקים.

3. תפוחים

חומצה מאלית שנמצאת במוצרים להלבנת שיניים נמצאת גם בתפוחים. למרות שתפוחים חמוצים עלולים לשחוק את ציפוי האמייל של השן, המרקם המחוספס של התפוח דווקא מנקה את השיניים. אפשר לתזמן את אכילת התפוח קרוב לאכילת גבינה, וכך לקזז את נזקי החומציות.

4. ג'ינג'ר

הג'ינג'ר יעיל נגד כאבי שיניים ודלקות חניכיים. מחקר בכתב העת למחקר Phytotherapy מצא שג'ינג'ר מסייע בהכחדת חיידקים בפה הגורמים למחלות חניכיים.

5. אננס

הברומלין, אנזים שנמצא באננס, עוזר לנקות את השיניים ולמנוע היווצרות שכבת פלאק על השיניים. בנסוף, אננס מייצר כמות מוגברת של רוק, המהווה את מערכת ההגנה הראשונה של הגוף נגד ריקבון.

6. גזר

המרקם מחוספס והעובדה שההוא מכיל כמות גבוהה של מים, הופכת את הגזר לירק יעיל במיוחד כשזה נוגע לשיניים. הגזר מסייע ביצירת רוק, מנקה שאריות מזון שנתקעו בין השיניים ומפחית את שכבת הפלאק המצטברת על השיניים.

7. בזיליקום

הכירו את האנטיביוטיקה הטבעית. הבזיליקום מסייע להפחתת החיידקים בפה. אפשר להוסיף אותו למאכלים רבים, להכין ממנו רוטב פסטו או שייק בוקר בריא.

8. דג סלמון

הסלמון עשיר בוויטמין D וסידן, השומרים על שיניים חזקות.

9. שומשום

רוב האגוזים והזרעים עשירים בסידן, אך השומשום מומלץ יותר כי הוא משתפשף על פני השיניים ומנקה אותם.

10. תה

יותר מידי תה עלול להכתים את השיניים, אך שתייה מתונה של תה עוזרת בשמירה על בריאות הפה. בפרט תה ירוק ותה שחור המכילים נוגדי חמצון המונעים חיידקים שגורמים לדלקות חניכיים.

11. קינואה

דגן רב תכליתי שמכיל סידן, מגנזיום, מַנְגַּן ופוספטים, שכולם מחזקים את השיניים.

12. עלי קייל

ירקות בעלי עלים ירוקים כהים כמו עלי הקייל, מכילים מינרלים התומכים במבנה השן.

13. לימון

הלימון מסייע לאיזון רמת החומציות בגוף, מגביר את ייצור הרוק ומלבין שיניים טבעי. עם זאת, הלימון הוא גם חומצי, מה שעלול לשחוק את אמייל השן, אם צורכים יותר מידי ממנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר