לפיד טוען: "לא התעקשנו על סנקציות פליליות בחוק הגיוס". ומה האמת?

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד טען כי לא התעקש על הכנסת סנקציות פליליות לחוק הגיוס. ציטוטים שלו מהעבר סותרים את דבריו: "יש סנקציות פליליות, מותר לפעמים גם לשמוח" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מתוך שידורי "החינוכית", תמונה: פלאש 90)

בחירות 2015: לאחר שבמשך השנתיים האחרונות נלחם יאיר לפיד על חוק הגיוס, התעקש לכלול בו סנקציות פליליות, הוציא מאות אלפי חרדים לרחובה של עיר, התגאה בפני ציבור בוחריו בסעיף הסנקציות והצהיר כי לא יישב בממשלה שתשנה את החוק - נראה כי הוא משנה את עמדתו.

בראיון לעיתונאי בן כספית ב"עושים סדר" בערוץ 2 אמר לפיד כי מפלגתו לא התעקשה על סנקציות פליליות, זאת ככל הנראה לאחר שהבין כי בכדי להקים ממשלה חלופית לבנימין נתניהו הוא חייב את המפלגות החרדיות שמתעקשות לבטל את הסעיף הבעייתי.

"כשאני אומר שאני לא פוסל אף אחד אז אני לא פוסל אף אחד, אני נגד פסילות, אני נגד חרמות. זו תרבות פוליטית מכוערת" אמר לפיד. יוזכר, כי בממשלה האחרונה התעקש לפיד על הדרישה לא לצרף את המפלגות החרדיות, באומרו כי אינו מוכן להצטלם בתמונת הממשלה בבית הנשיא עם המפלגות החרדיות.

"אני אמרתי מעל בימת הכנסת, סנקציות פליליות הן לא מטרה בשבילי, אנחנו לא דרשנו את זה מעולם, אנחנו כשהבאנו את החוק לכנסת הבאנו רק סנקציות כלכליות, אני חושב שזה יותר יעיל. מי שהביא את הסנקציות הפליליות זה היועץ המשפטי לממשלה, שאמר שהחוק לא יעבור בג"ץ בלי זה, אני מבחינתי תנסו..." הוסיף לפיד.

יצוין, כי דבריו של לפיד, לכאורה, אינם נכונים. שכן 'יש עתיד' היא זו שהתעקשה על הסנקציות הפליליות בוועדת שקד. בשעות שלאחר אישור סעיף הסנקציות הפליליות בוועדה חגג לפיד: "העובדות פשוטות: יש סנקציות פליליות, יש חוק גיוס, יש שינוי היסטורי. מותר לפעמים גם פשוט לשמוח".

ביום שלאחר מכן כינס לפיד ויו"ר הסיעה שלו ח"כ עופר שלח מסיבת עיתונאים בה התייחס שלח לסנקציות הפליליות ואמר: "אני רוצה להבהיר על הסעיף הזה כדי להסביר על מה התעקשנו. מה שהתעקשנו עליו הוא ניסוח שבעצם מייצר, ב - 30 ביוני 2017 אם לא יגיעו חרדים במספר שהוא מהותי ודרמטי הרבה יותר גדול ממה שאנחנו מכירים היום, באופן אוטומטי תוחל חוק שירות חובה, על זה נלחמנו עד הרגע האחרון" - מה שאומר שתלמידי הישיבות ייכלאו בבתי כלא הצבאיים.

יותר מכך, כאשר היה ספק אם הסנקציות הפליליות יאושרו בוועדה, כינס לפיד מסיבת עיתונאים והצהיר: "בסוף זה יהיה, לי אין התלבטויות, אמרתי מראש; אם לא יהיה שוויון בנטל וחוק שירות ביטחון (סנקציות פליליות. י-כ) לא יחול על כולם אנחנו נפרוש מהממשלה, אנחנו עד הסוף בעניין הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר