פלורידה: ביהמ"ש חייב למול את הבן - האם נמלטה

בית משפט בפלורידה חייב אם למול את בנה, אך האם החליטה להימלט עם בנה ועוררה סערה ציבורית בארה"ב. הקהילה היהודית עוקבת במתח אחר האירועים (חדשות, בעולם)

(Mendy Hechtman/Flash90)

לאחר סאגת ברית המילה בישראל, מתפתחת סאגה דומה גם בארה"ב. בית המשפט בפלורידה חייב אם למול את בנה, אך היא החליטה להימלט יחד עם בנה ועוררה סערה ציבורית גדולה בארה"ב. לא מדובר אמנם במילה על רקע דתי, אך הקהילה היהודית בארה"ב עוקבת במתח אחר האירועים והחלטות בית המשפט.

כאמור, האם נמלטה עם בנה מהמדינה, אך בית המשפט קבע כי במידה ולא תתייצב לדיון בבית המשפט היא עלולה לעמוד בפני מאסר. מדובר בהליך משפטי שמנשך כבר 4 שנים, כאשר האם, הת'ר הירונימוס, חזרה בה מהסכמה שנתנה בעבר למול את בנה, זאת במסגרת הסדרי משמורת עם בעלה לשעבר.

אלפי בני אדם תומכים במאבקה של האם וגייסו עבורה כ-30 אלף דולר בכדי שתוכל לממן את מאבקה המשפטי. על פי הדיווחים בארה"ב, האם לא הופיעה לדיון בבית המשפט והשופטים ראו זאת בחומרה, זאת בנוסף ל"סחבת" שגרמה בתיק. בנוסף, בית המשפט ראה בחומרה את הימלטותה של האם מהמדינה ועל כך שחשפה אותו ואת הסיפור ברבים.

כזכור, רק לפני מספר חודשים קבע המרכז הגדול בעולם לבקרת מחלות, ה-CDC האמריקני, כי ברית מילה מגינה מפני מחלות. "העדויות המדעיות ברורות ומצביעות על כך שהיתרונות בברית המילה גדולים מהחסרונות" נכתב בהנחיות החדשות של ה-CDC.

לפני כשלושה שבועות הודיע ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו כי הוא מבטל את החוק האוסר על המוהלים לבצע את המנהג היהודי של "מציצה בפה" במהלך קיום מצוות ברית המילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר