בצה"ל מתכוננים ליום הבחירות

גם בצה"ל מתכוננים לקראת הבחירות לכנסת ה-20, בעוד פחות משבוע. הקלפיות כבר מחולקות לבסיסים השונים, וביום הבחירות יצביעו החיילים במעטפות כפולות (בחירות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(דובר צה"ל)

בחירות 2015: צה"ל נערך לבחירות לכנסת ה-20 שיתקיימו בעוד פחות משבוע. במהלך יום הבחירות יוכלו כלל החיילים להצביע בבסיסים השונים, כשבצה“ל נעשה מאמץ משמעותי כדי לאפשר הצבעה מכל מקום - גם ללוחמים במהלך פעילות מבצעית.

הבוקר (שלישי), החל צה"ל בחלוקת הקלפיות. בימים הקרובים יגיעו הקלפיות לכלל אגפי ופיקודי צה"ל, על מנת לאפשר לכל חייל לממש את זכותו להצביע. צה"ל ערוך לפתיחת הקלפיות בבחירות הקרובות וימשיך לשמור על עמדתו הא-פוליטית.

הבחירות בצה“ל נערכות באופן ידני, כשהמעטפת ההצבעה נכנסת למעטפה נוספת (מעטפות כפולות), הכוללת את שם החייל ופרטיו, כדי לוודא שאף חייל לא מצביע פעמיים, גם במקום מגוריו. על פי הנהלים, על מנת להצביע נדרשים החיילים להביא תעודת חוגר, קצין או תעודת זהות. גם חיילי המילואים המגוייסים, יוכלו להצביע ואף החיילים הכלואים בכלא הצבאי.

לאחר סגירת הקלפיות, יועברו קולות החיילים לירושלים, שם יבדקו ויספרו במרוכז. וועדת הספירה האזרחית תבדוק מול מרשם האוכלוסין שאין הצבעות כפולות, ומיד לאחר מכן יועברו הפתקים עם פרטי החיילים לגריסה, על-מנת לשמור על אנונימיות.

מן ההצבעות בבחירות הקודמות עולה כי דפוס ההצבעה בקרב חיילי צה"ל דומה לזה של האזרחים, שכן רק כ-62 אחוזים מהחיילים מגיעים אל הקלפיות הצבאיות. עם זאת יש לציין, כי נתון זה לא כולל את החיילים שהצביעו בקלפיות אזרחיות, סמוך למקום מגוריהם, לכן ההנחה היא שבסופו של דבר, אחוז המצביעים בקרב חיילי צה"ל מעט יותר גבוה מאחוז המצביעים בקרב האזרחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר