שידור חוזר

"הפלג" התכנס בי-ם; הרב אוירבך התעלם מהבחירות

רבים מנאמני פלג "בני תורה" התכנסו הערב באיצטדיון הארנה בירושלים לקראת הבחירות לכנסת ה-20. למרות הציפיות, נאומו של מנהיג הפלג הגאון רבי שמואל אוירבך לא עסק בנושא הפוליטי והרב לא קרא לחסידיו להצביע עבור אחת מהרשימות החרדיות המתמודדות לכנסת. צפו בשידור חוזר מהאירוע (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

אלפי בני אדם המזוהים עם "הפלג הירושלמי" התכנסו הערב (ראשון) באיצטדיון 'הארנה' בירושלים, לאירוע מיוחד ערב הבחירות לכנסת ה-20.

למרות הציפיות בקרב הקהל הרב שהגיע למקום, מנהיג "בני תורה" הגאון רבי שמואל אוירבך שנשא את המשא המרכזי באירוע לא התייחס לנושא הפוליטי ולא קרא לחסידיו לתמוך באחת המפלגות החרדיות המתמודדות לכנסת. עם זאת, הרב מחה על ה"רדיפה" שחווים חסידיו. צפו בשידור חוזר מהאירוע:

כינוס הפלג בירושלים נערך תחת אי הבהירות באשר לתמיכת חסידי הרב אוירבך בבחירות לכנסת ה-20. גורם המעורה בפרטים אמר הבוקר ל"כיכר השבת" כי "דעת רוב ראשי הישיבות בעד הכרזה פומבית על הצבעה לסיעת ש"ס". לדבריהם, "בש"ס מסכימים להגיע להסכם שיכבד את הצדדים".

אלא שמנגד קיים בקרב עסקני הפלג הירושלמי קו קיצוני יותר של רבנים ועסקנים בסיעת בני תורה שאומר כי יש להימנע מהצבעה או להצביע פתק לבן ובכך לגרום למחאה נגד מפלגת דגל התורה. לקו הקיצוני מצטרפת גם הטענה שהצבעה לש"ס, עלולה לחזק את יהדות התורה באמצעות הסכם העודפים.

בנוסף, מוסיף גורם המקורב לדיונים כי "יש לחץ גדול מצד הרב מזוז וסיעת יחד להיכנס לרב אוירבך להציג את עמדתם לפני הכרעתו, יש גם עסקן ספרדי המזוהה עם בני תורה שפועל למען רשימת יחד", אך לדברי הגורם, הסיכוי לתמיכה ביחד קלוש זאת "בשל החבירה לאנשי המזרחי והימין הקיצוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר