הטוען הרבני הרב צבי וינמן זצ"ל

בירושלים נפטר הבוקר הטוען הרבני הידוע הרב צבי וינמן זצ"ל. היה נאמן ביתם של גדולי ישראל ובראשם מרן הגרי"ש אלישיב, ופעל בשליחותם במגוון מאבקים ציבוריים (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)
‏ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר הבוקר (שני), הטוען הרבני הרב צבי וינמן ז"ל. בן 75 בפטירתו. הוא נולד בישראל לאביו הרב אפרים וינמן ז"ל ולאמו מרת ציפורה.
המנוח היה נאמן ביתם של גדולי ישראל, ובראשם מרן פוסק הדור הגרי״ש אלישיב זצ"ל. נודע בפיקחותו הרבה ובהבנתו המשפטית וההיסטורית, והיה מעורב רבות בכל מאבקי היהדות החרדית בהצלחה יתירה כשכל גדולי ישראל מגבים אותו וסומכים את ידיהם על פעילותו הברוכה.
במשך השנים התגורר יחד עם בני משפחתו בשכונת סנהדריה המורחבת בירושלים. לפני עשרים וחמש שנה חיבר את הספר 'מקטוביץ עד ה' באייר',‏ ספר של תחקירים השופך אור על התקופה מיסוד אגודת ישראל עד הקמת המדינה וכל תהליכי הבחירות. שנה לפני פטירת האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל, נכנס א‏ליו להתייעצות.
הרב וינמן, ליווה באופן רצוף את המערכה בפרשת 'האח והאחות' לפני למעלה משלושים שנה בשליחותו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל. שליחויות רבות ביצע ר' צבי וינמן, במערכה ההיא לצידו של הגראמ"מ שך זצ"ל שעמד בראש החזית.
הלוויתו תצא הבוקר בשעה 11:30, מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות, שם ייטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר