ראיון מיוחד • האזינו

הרב מזוז: ''יחד' קמה כי לא קיבלנו חופש הצבעה מדיני'

מנהיגה הרוחני של 'יחד', הגאון רבי מאיר מזוז, אמר בראיון ל'קול ברמה', כי אם בש"ס היו נותנים חופש הצבעה בנושא המדיני מפלגת 'יחד' לא הייתה קמה • "מרן היה לו תנאי שכל היהודים כשרים. יש לו חתן אחד שאוהב אותו כמו כל החתנים, כיפה סרוגה" • הרב אף הימר כי 'יחד' תקבל 8 מנדטים ומעלה (אקטואליה)

הרב מאיר מאזוז (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

בחירות 2015: הגאון רבי מאיר מאזוז, מנהיגה הרוחני של מפלגת 'יחד' אומר הבוקר (שני) בראיון מיוחד לרדיו "קול ברמה" כי "אם היינו מקבלים בש"ס חופש הצבעה בנושאים מדיניים 'יחד' לא הייתה קמה" וסיפר כי יש שמועות שש"ס ויהדות התורה החליטו על תמיכה ביצחק הרצוג ואמר כי זה לא הרצון של מרן.

"לפרוש זו לא מחלוקת", אומר הרב מזוז בראיון למרדכי לביא בתוכניתו 'שמונה עד עשר' ברדיו 'קול ברמה', ומסביר מה הסיבה האמיתי להקמת מפלגת 'יחד'. לדבריו, לאחר פטירת מרן נשמעו מילים ש"צרמו את האוזניים", בין היתר, על כך שבעלי כיפה סרוגה הם עמלק.

בהמשך הסביר כי "הקש ששבר את גב הגמל" היה ששכחו את שנעשה בגוש קטיף. "שכחו איזה עונש קיבלו אותם אנשים". הרב סיפר כי דיבר בזמנו עם דרעי דרך הרב בעדני שיתן להם חופש הצבעה. "מאז שאמרו שהולכים עם השמאל כאב לי. אלי ישי אמר אני אפרוש לגמרי מהפוליטיקה ואמרתי לו אל תפרוש. אתה חייב להצליח. למה אתה חייב? יש מאות אלפים של כיפה סרוגה, מאות אלפים שהולכים לצבא, מאות אלפים מתנחלים מעבר לקו הירוק וגם חבדניקים וכל אלה לא ידעו למי להצביע. אתה דוחף אותם לאנשים.... לכן אין ברירה, חייבים למצוא להם אלטרנטיבה. חייבים למצוא להם מפלגה מתאימה".

הרב נשאל מדוע ש"ס ויהדות התורה אינן מתאימות והשיב: "משום שהם הולכים עם הרצוג".

הם לא אומרים את זה, דווקא אריה דרעי אומר שהוא רוצה את בנימין נתניהו, יהדות התורה לא אמרו שהם הולכים עם הרצוג.

הרב מאזוז: "בזמן האחרון. מי שיראה בתחילת ימי הבחירות, כותרת ענקית שמה שלוש תמונות של גפני, ליצמן ודרעי, הם אומרים אנחנו הולכים עם הרצוג, בפירוש. כשראו שהעם כואב לו ורוצה ללכת עם "יחד" אז עשו רוורס ואמרו "הולכים עם ביבי",זה לא ברור. יש שמועות שאומרים שכבר החליטו על משהו סודי עם הרצוג ודווקא יתמכו בו. הדבר הזה לא רצון של מרן ולא הרצון של הקדוש ברוך הוא. נתן לנו את ארץ ישראל לא כדי לשחק בה אחר כך. לא היה אחד בדור הזה שכיבד את מרן הרב עובדיה כמוני".

יש אנשים שאומרים שמפלגת ש"ס היא מפעל שמרן הרים, למה להרוס אותו?

"מרן היה לו תנאי מסוים שכל היהודים כשרים. יש לו חתן אחד שאוהב אותו כמו כל החתנים, כיפה סרוגה. מרן כתב את המכתב ליהודים ביש"ע, ביהודה ושומרון, מכתב מעודד מאד. השם ישמור עליכם, שלא יזיזו אתכם. והיום מדברים אחרת, היום אומרים לא, כתוב בגמרא... מתי נאמר זה? בזמן החורבן (...).

אלי ישי אמר לא פעם וגם הרב רמז את העניין הזה באחת ההרצאות, אני לא זוכר את הניסוח המדויק, שהמהלכים שישי עושה לא נוגדים את דעתו או רצונו של מרן. הרב מכיר את זה?

"וודאי, זו דעתו של מרן. יש אומרים שמרן כפו עליו להחליף את היו"ר. הוא אמר בכל ביתי נאמן הוא, כאשר החליט להחליף אמר 'תסלחו לי רבותי, תבינו אותי', זה נאמר לכולם. כולם זוכרים. מה זה 'תבין אותי, תסלחו לי?'. מה אתה צריך לבקש סליחה? פשוט הרגיש שזה בשבילו בגידה, שהוא בוגד באדם ששירת אותו 13 שנה. הרב אמר בקלטת הידועה 'איך אני יכול לבגוד בו'. זאת אומרת, שהוא נבגד, הוא לא בוגד".

לקראת סוף הראיון סיפר הרב כי לא דיבר טלפונית עם דרעי. "קראתי לו שיבוא והוא לא בא. הוא רצה לבוא לבד ואמרתי לו לבד לא שייך. למה? טלפון שבור. אחר כך אני גיליתי... לא עושים ככה. אמרתי 'תדברו שניכם. מה שאפשר לגשר ביניכם בשמחה רבה'. אבל הוא לא רצה לבוא, רק לבד, זה אי אפשר (...). כיוון שרוב העם אוהבים ימין, במיוחד הספרדים. ספרדים אוהבים את ארץ ישראל, ככה חונכו. ופורסם בתקשורת ששלושת המפלגות החרדיות לרבות ש"ס הולכים עם השמאל. לכן אנחנו מבקשים שיוטל עלינו חופש הצבעה. אז הוא קרא לי ודיברנו ביחד, אמר לי אני מבין אותך אבל אי אפשר. צריך להיות מנהיג אחד. אבל... תן לו להתבטא, תן לו להתבטא אחרת לא יבחרו בכם. ילכו במישהו אחר שימני גם אבל הוא לא בסדר....

רגע, זה מעניין. הרב אמר שיש תנאי אחד שיהיה חופש הצבעה בנושא מדיני?

"כן, כן".

ואם הרב היה מקבל את זה אז לא הייתה קמה מפלגה?

"לא הייתה קמה מפלגה".

וסירבו לתת חופש הצבעה בנושא מדיני?

"סירבו לתת. אז נתנו לי הזדמנות לדבר עם הרב בעדני שיהיה בריא, ורק אני לבד ארבע עיניים. בין הדברים.... אחר כך, כנראה דברים נשמעו בחוץ כאילו הוא מסכים, הוא לא מסכים. הוא מבין, זה שני דברים. מבין זה מה שאני מדבר(...). לא יהיה חופש הצבעה שום דבר לא יהיה. ממשיכים כמו תמיד, ש"ס - ש"ס".

בהמשך הראיון הימר הרב מאזוז כי מפלגת 'יחד' תקבל שמונה מנדטים ומעלה.

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו 'קול ברמה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר