ישראל בוחרת • ראיון מיוחד

רה"מ בנימין נתניהו ל'כיכר השבת': "לא אפקיר את החרדים"

בעיצומו של יום הבחירות, בעוד הקרב על כל קול נמשך בשיאו, התפנה ראש הממשלה בנימין נתניהו להעניק ראיון מיוחד ל"כיכר השבת" • במהלך הראיון מתחייב נתניהו כי לא יפקיר את החרדים והם יהיו חלק מכל ממשלה שיקים • נתניהו דוחה את האפשרות שחרדים יתמכו בהרצוג ואומר: "מצביעים חרדים יצביעו לחלק את ירושלים? זה מורשת ישראל?" • "הדבר הראשון שאעשה זה לבטל את הסנקציות הפליליות" • האזינו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
האזינו: ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון ל"כיכר השבת" (צילום)

בחירות 2015 • יום הבוחר: בעיצומה של מערכת הבחירות, בעוד אחוז ההצבעה הולך ועולה והקרב על כל קול נמצא בשיאו, התפנה ראש הממשלה בנימין נתניהו להעניק ראיון מיוחד לאתר "כיכר השבת" במהלכו מבטיח חד-משמעית כי לא תקום ממשלה בראשותו ללא המפלגות החרדיות ומבטיח כי הדבר הראשון שיטפל בו הוא ביטול הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס.

אזרחי ישראל יוצאים בהמוניהם להצביע, מה התחושה שלך על הסיכויים שתרכיב את הממשלה הבאה?

"אני לא יכול להגיד, זה תלוי במצביעי המחנה הלאומי אם ילכו בהמוניהם לקלפיות. מה שברור שיש כאן פעולה בין לאומית גדולה מאוד, עם כסף ענק מחו"ל, גם מעמותות זרות וגם ממשלות זרות, שפועלים להוציא את מצביעי השמאל והמצביעים הערבים לקלפיות. אסור לנו, מצביעי המחנה הלאומי לפגר, מוכרחים להצביע 'מחל', גודל הפער יכול להכריע מי יקים את ההמשלה הבאה, זה יוכרע בשעות הקרובות".

האם אתה יכול להתחייב שבכל קונסטלציה פוליטית המפלגות החרדיות יהיו חלק מהממשלה שתקים?

"בוודאי, יש ספק בכלל? הרי לא אני הוצאתי אותם, לא אני מנעתי מהם להיכנס, כולם יודעים את רצוני לכלול אותם בממשלה היוצאת ולצערי היה מי שעמד בדרכי, אבל אם אקבל מספיק קולות לא תהיה בעיה לעשות את זה".

האם בדיעבד אתה חושב שהחוק להעלאת אחוז החסימה של ליברמן היה טעות ואולי אפילו יכול להביא לכינון ממשלת שמאל בגלל אחוז ההצבעה הגבוה במגזר הערבי?

"אני חשבתי שזה לא היה נבון אז, אבל היו לנו הסכמים קואליציוניים. אבל מה שחשוב כעת זה לא לבכות על העבר אלא לצאת ולהצביע, ללכת לקלפי, שלא תקום פה ממשלת שמאל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחה עם "כיכר השבת" (צילום: לע"מ)

חרדים שמטבע הדברים לא יכולים להצביע למפלגה חילונית, כמו הליכוד, לאיזו מפלגה הם צריכים להצביע?

"אני ממש לא הולך להיכנס לתוך התחום הזה, אני סומך על שיקול דעתכם. כמובן שהייתי רוצה לקבל ממצביעים חרדים, ויש כאלה שמצביעים לליכוד דווקא, זו מפלגה שקשורה למורשת ישראל.

"חרדים יכולים להצביע לליכוד, ובמקרה הזה צריכים גם להצביע כדי לסגור את הפער עם מפלגת העבודה. אבל מי שלא יכול בוודאי שימצא בתוך המפלגות החרדיות, אני בטוח שהוא ימצא.

בנט ואלי ישי הבטיחו לך בלוק מיד לאחר הבחירות, האם אריה דרעי וליצמן הבטיחו לך אותו הדבר?

"לא הבטיחו, אבל אני חייב להגיד שאני סומך על השכל הישר והלב היהודי החם של החברים הללו שהם נציגי ציבור לאומניים, והם יודעים שצריך להקים פה ממשלה לאומית בהנהגת הליכוד.

"מה שאני מקווה שתפעלו על פי ההבנה הזאת, לכו לקלפי ותצביעו, הצביעו 'מחל' או מפלגות אחרות במחנה הלאומי, המפלגות החרדיות, אבל אל תצביעו למפלגות שיורידו את מפלס המנדטים בליכוד".

במשך שנתיים הציבור החרדי סבל בעקבות הממשלה בראשותך, האם אתה מוכן להתחייב שאם תהיה לך רק אופציה להרכיב שוב ממשלה בלי החרדים תעדיף ללכת לבחירות ולא לחזור על הקמת ממשלה כמו זו היוצאת?

"חד-משמעי, אני לא אעשה זאת, לא אפקיר אף אחד, במיוחד השותפים הטבעיים שלנו בציבור החרדי".

המחנה הציוני התחילו בקמפיין אגרסיבי בשבוע האחרון בתקשורת החרדית וגם כאן ב'כיכר השבת' עם הסלוגן 'הפעם דואגים לאינטרס החרדי עם יצחק אייזיק הרצוג', אתה לא חושש שהחרדים יעדיפו אותו?

"נו באמת, אני חושב שהם צריכים להבין שהממשלה בראשותו תקום רק בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת.

"למה המאמץ הבין לאומי הכביר הזה להפיל את הממשלה ולהמליך את הרצוג? הם יודעים שהרצוג לא יעמוד אפילו דקה, דקה, הוא יעמוד על ירושלים, הוא יחלק את ירושלים. הרצוג אמר ש'ירושלים תחולק ושהבירה של המדינה הפלסטינית', כך אני מצטט, 'במזרח ירושלים', נו? מצביעים חרדים יצביעו לחלק את ירושלים? איפה זה? זה מורשת ישראל? זה לא הציבור החרדי שאני מכיר".

"לא מורשת ישראל". יו"ר 'המחנה הציוני' יצחק הרצוג (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

לסיום, לאיזה אינטרס של הציבור החרדי אתה מבטיח לדאוג בממשלה הבאה? קצבאות, תקציבים, חוק הגיוס או משהו אחר?

"בוודאי, קודם כל כבר הצהרתי פעמים רבות שהדבר הראשון שאני אעשה זה לבטל את הסנקציות הפליליות, משום שהן נכפו עלינו על ידי לפיד, אמרתי את זה שאני לא רוצה שיהיה מצב שמי שלומד תורה במדינת ישראל ישלח לכלא, זה בלתי נתפס, זה הדבר הראשון, יש דברים רבים אחרים אבל קודם כל זה, זה חייב להשתנות ואנחנו נשנה את זה מיד".

(צילומים: הדס פרוש - פלאש 90, מארק ישראל סלם - לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר