הבחירות ברשת: הקלפי של גוגל; "הצבעתי" של פייסבוק

יום הבוחר הוא יום חגה של הדמוקרטיה. כך מנסות ענקיות האינטרנט העולמיות לשכנע אתכם לוותר על יום החופש ולקיים את זכותכם הדמוקרטית (ברשת)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילומסך)

כבר לפני חודשים ארוכים ברור היה כי הבחירות לכנסת ה-20 מתנהלות בעיקר ברשת בכלל וברשתות החברתיות בפרט. המועמדים שגילו כולם, מי מוקדם, מי מאוחר ומי ברגע האחרון (ובאופן לא רשמי ח"ו...) את הכוח העצום של הרשתות החברתיות, והפוליטיקאים הישראלים שהחלו להבין סוף סוף ש"ויראלי" הוא לא בהכרח וירוס.

אך היום, ביום הבחירות נראה כי ענקיות האינטרנט העולמיות מתאמצות להקים אתכם מהספה ולדחוף אתכם לכיוון הקלפי, רק שתקיימו את הזכות / החובה הדמוקרטית שלכם. ולא, לא כל כך משנה לגוגל או לפייסבוק לאיזה פוליטיקאים תחליטו לתמוך, כולם שילמו לה עשרות אלפי / מאות אלפי / מליוני שקלים.

בפייסבוק הוסיפו כמו שהבטיחו את כפתור "הצבעתי", שמופיע לכל משתמש ישראלי בראש הפיד שלו, ומזכיר לו לקום ולהצביע. אם בבוקר נראה היה שכפתור ההצבעתי לא ממש יתפוס ויהפוך לוויראלי, כעת נראה שמדובר באחד האמצעים היעילים יותר והויראלים יותר שהיו במערכת הבחירות הויראלית לכנסת ה-20.

הפיד שלכם בפייסבוק אמנם התנקה כמעט כליל ממודעות המפלגות הישראליותף אך במקומם תוכלו למצוא זרם חדשות לא פשוט של חברים שהצביעו ושיתפו. על פי נתוני חברת פייסבוק, נכון לשעת כתיבת שורות אלו למעלה מ-100,000 משתמשים החליטו לשתף את הצבעתם ברשת החברתית הגדולה בעולם. וזה עוד לפני שספרנו את מבול ה"סלפי" מהקלפיות ששוטף את זרם החדשות (פיד בלע"ז) הישראלי.

אם תבחרו לשתף את חבריכם בכך שהצבעתם תוכלו ללחוץ על כפתור הצבעתי, דבר הצבעתכם יפורסם לצד כיתוב מיוחד המודיע כי המשתמש הצביע היום.

בעמוד המיוחד שפתחו בפייסבוק ישראל לצורך הבחירות תוכלו לראות מי מבין חבריכם הצהיר על ההצבעה, לצד נתונים מכלל משתמשי פייסבוק בישראל, כשהנתונים גם מפולחים לפי גילאי המשתמשים.

לא רק פייסבוק משתתפת בחגיגת הבחירות, גם ענקית החיפוש גוגל החליטה לתרום את הדודל היומי לטובת בחירות 2015, כשלחיצה על הדודל שבמרכזו מופיעה תומנת קלפי ישראלית, צוביל אתכם לעמוד חיפוש רלוונטי, בראשו יויפעו הפרטים שעליכם לדעת לקראת הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר