איך לנקות לפסח בלי ללכת לאיבוד בבלאגן

אם גם אתם פותחים ארון ומהר מאוד שוקעים בערימת זכרונות נוסטלגית ומתקשים למיין ולהיפרד מחפצים מיותרים, כדאי שתקראו את המדריך הבא: לסדר בלי ללכת לאיבוד בבלאגן (בבית, משפחה)

דינה פלר | כיכר השבת |
היי כנה עם עצמך, מתי בפעם האחרונה הלוק שלך כלל את החומות משמאל? (צילום: shutterstock)

אלו לא מפלצות. לא. אלו ערימות בגדים, צעצועים והמון חפצים קטנים שמקיפות אותנו מכל עבר ומתחננות שנמיין, ננקה ובעיקר, ניפטר מרובן. איך עושים סדר בלי ללכת לאיבוד בבלאגן? המדריך שאתם חייבים לשנן:

בגדים

• החליטו האם שווה לכם להשקיע זמן יקר ועצבים לטיפול ותיקון בגדים ישנים שזקוקים לכביסה ידנית, תפירה או כל טיפול מסובך אחר. אם כן, תעשו את זה. אם לא, פשוט תיפטרו מהם, אך בשום אופן אל תאחסנו אותם בשקיות זבל גדולות בציפייה לאותו יום מופלא בו הן יסתדרו מאליהן - האופציה הזו, פשוט לא קיימת.

• בגדים במצב טוב, שאף אחד לא לובש - ניתן למסור הלאה, למי שבאמת זקוק להם. בארון השאירו רק כאלה שיקרים מאוד ללבכם (אחד-שניים, לא שק שלם!). גם מטיול אנחנו מביאים מזכרת אחת ולא את כל חנות המזכרות.

• בגדים עונתיים שלא תזדקקו להם בקיץ המתקרב, כדאי לארוז בשקיות נפרדות לכל מבני המשפחה ולציין עליהן, למשל, 'בגדי החורף של יוסי, מידה 6-8'. כמו כן, הבגדים צריכים להיות נקיים ומוכנים לשימוש מידי, מה שיחסוך לכם זמן וכאב ראש בעונת החורף הבאה.

• בעת מיון הבגדים, בדרך כלל תעלה השאלה האם הבגד עוד מתאים למידות שלנו/של הילדים. אך למדוד ערימות בגדים זה לא ריאלי ומיותר. מה עושים? מודדים סט אחד של בגדים (חולצה, מכנסיים/חצאית) ולמידותיו משווים את שאר הבגדים.

• הדרך היעילה לסידור את הבגדים בארון היא לחלק אותם לשלוש קבוצות: בגדי בית, בגדי ביה"ס/עבודה, בגדים חגיגיים. את הדברים הקטנים דוגמת גרביים נוח לשמור בתוך קופסאות פלסטיק שקופות. הדבקת מדבקות סימון על המדפים ועל הקופסאות לא מבטיחה את הסדר המושלם לאורך זמן, אבל שומרת על סדר יחסי רוב ימות השנה.

ניתן להשתמש גם בקולבים צבעונים או מדפים עטופים בנייר צבעוני, שיכולים לעזור בניווט מהיר בין הבגדים בארון, מבלי להוציא ולבלגן את כל תוכנו. את הצבעים ניתן לחלק לקטגוריות או להתאים צבע לילד.

מסמכים וניירת

שיטת מיון לפי צבעים מתאימה לא רק לבגדים, אלא גם למסמכים וניירת שלא נגמרת. קשה מאוד למצוא דווקא את הנייר החשוב מבין כל המסמכים כשהם מאוחסנים יחד. הרבה יותר נוח לחפש משהו בתוך תיקיות בצבעים שונים, המסמלים נושאים/שנים/דחיפות טיפול או כל קטגוריה אחרת.

• את היצירות שהילדים מביאים מהגן או מבית הספר מצלמים או סורקים למחשב ומשליכים לפח-מחזור בראש שקט.

• מגרות האחסון לניירות, כלי כתיבה וכל מה שקשור לעבודה משרדית בבית, עלולות להריח לא טוב מעומס חפצים שנוטים להצטבר בהן. יש לרוקן מגירות אלה לחלוטין, לשטוף ולייבש היטב. חשוב לזכור שעובש אוהב רטיבות, לכן ניקיון עם סמרטוט רטוב ללא ייבוש ייסודי יחזיר מהר מאוד את הריח הלא נעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר