היום שאחרי • תנועת ש"ס

בלי מרן ועם אלי ישי: אריה דרעי המנצח של הבחירות

"זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו", כך פתח יו"ר ש"ס אריה דרעי את נאום הניצחון שלו, וכן, יש לו את כל הסיבות לחגוג • ישי כהן מסכם בטור מיוחד את הבחירות בתנועת ש"ס והניצחון הגדול של אריה דרעי בהבאת שבעה מנדטים, זאת למרות המאבקים, המלחמות וההתמודדויות - בלי מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל ועם אלי ישי שרץ לבדו נגד ש"ס ולא צלח את אחוז החסימה • אחרי הניצחון בבחירות - חובת ההוכחה עליו (בחירות 2015)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: יעקב כהן)

בחירות 2015 • היום שאחרי: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו, יש מרן אחד, תורה אחת, מועצת חכמים אחת וש"ס אחת", כך פתח אמש יו"ר ש"ס אריה דרעי את נאום הניצחון שלו ושל תנועת ש"ס, כן - נאום הניצחון.

לאחר החגיגה בבנייני האומה, חזר אריה דרעי לביתו ברחוב הקבלן כשהוא מאושר ובתחושת ניצחון אחרי לילות ארוכים בהן חזר לביתו מתוך דאגה לגורל מפעלו של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

במשך השנתיים וחצי האחרונות, מאז חזר אריה דרעי למערכת הפוליטית, גם לאחר שמונה לתפקיד יושב ראש המפלגה על-ידי מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל ומועצת חכמי התורה, הוא ניהל מלחמה, מלחמה קשה וכואבת, מלחמה בתוך המפלגה בראשה הוא עמד.

אלי ישי, המפסיד הגדול של הבחירות האלו כשעוד ידובר רבות הנזק שגרם בריצתו העצמאית, לא הפסיק לאיים, לאחר שהפסיד את ראשות התנועה, בפילוג מש"ס. ישי איים כי יקח מחצית מחברי הכנסת של התנועה - כולל את שם המפלגה ודרש שרשימת ש"ס תורכב גם מאנשים שלו שהוא יקבע את זהותם, זאת לצד הכנסת רבנים חדשים למועצת חכמי התורה.

המפסיד הגדול, ח"כ (בקרוב - לשעבר) אלי ישי (צילום: פלאש 90)

דרעי סרב לכל הדרישות של ישי, אבל הסכים להעניק לו את המקום השני עם הבטחה לתפקיד שר בכיר לאחר הבחירות אך ישי סרב להצעת דרעי והתפלג מש"ס. מאותו הרגע דרעי השקיע את כל מאמציו ונטרל אט אט את איומיו של ישי, השאיר את כל חברי הכנסת לצידו והציג תמיכה רבנית נדירה בו ובמפלגה, על-ידי כמעט כל גדולי רבני ואדמו"רי הציבור הספרדי, גם כאלו שמעולם לא התערבו בבחירות.

כשמדברים על תמיכת הרבנים, אי אפשר שלא להזכיר את חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, מי שהיה רבו של אלי ישי, שעמד לצדו והגן עליו כל העת, עד שהבין כי המלחמה של ישי היא מלחמת אגו. היה זה כאשר הרב בעדני לקח לידיו את הטיפול במשבר מול ישי ושמע ממנו כי הוא רוצה חופש הצבעה בנושאים המדיניים, הרב בעדני הבין כי הבעיה של ישי היא גם במועצת חכמי התורה ומתח ביקורת נוקבת נגד ישי והפך לרבו של דרעי ונלחם רבות למען התנועה.

רשימת ש"ס לכנסת ה -20. (צילומים: פלאש 90, קובי קואנקס -mynet)

אסור לשכוח שזו מערכת הבחירות הראשונה לכנסת שתנועת ש"ס מתמודדת ללא הנהגתו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל. גם ללא הפילוג עם ישי, ש"ס הייתה נחלשת מעט בעקבות היעדרו של מרן, לא מעטים ניבאו שהמפלגה תתרסק לאחר פטירת הרב, אך היום התחזיות הופרכו. ש"ס אומנם נחלשה לשבעה מנדטים, אך בעיקר בגלל המחלוקת עם ישי.

דרעי עבר תקופה לא פשוטה, מלחמה יום - יומית על קולות המפלגה, הוא טען כל העת שאלי ישי לא יעבור את אחוז החסימה וצדק, אך הוא היה בטוח שיקבל לפחות עשרה מנדטים ולצערו ש"ס קיבלה שבעה מנדטים בלבד.

יום העצמאות של דרעי

למרות זאת, האמת הפשוטה היא שדרעי מעדיף שבעה מנדטים שלו, "סולת נקייה" כפי שהגדיר זאת במהלך נאום הניצחון, מאשר עשרה מנדטים אך מפולגים שפועלים נגד התנועה.

כעת, לאחר הבחירות, דרעי הופך ליושב ראש הבלעדי של תנועת ש"ס, של המפלגה של הציבור הספרדי, כשאף אחד לא ינסה עוד לערער על מקומו. כעת, דרעי יתפנה לעשייה ציבורית לאחר שעד כה נאלץ להשקיע בעשייה פנימית.

וכמו שאמר דרעי עצמו בנאום הניצחון: "אני מודה היום לבורא עולם, למרות כל הקשיים שהוא עשה לנו בירור עמוק אבל השאיר אותנו עם סולת נקייה, ומכאן ואילך הדרך ברורה".

לראשנה בלי מרן. פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל (צילום: יעקב כהן)

סיבה נוספת שיכולה להוסיף אושר לשמחה של דרעי היום היא העובדה שלאחר הבחירות הנוכחיות, יהיה קשה מאוד לראות אישיות ספרדית נוספת שתעז להקים מפלגה ספרדית מול ש"ס, מהסיבה הפשוטה: אם אלי ישי, שזכה לתמיכת הימין והחרדל"ים, יחד עם רבנים נוספים, לא הצליח לעבור את אחוז החסימה - אפשר לקבוע שש"ס היא המפלגה הספרדית-חרדית היחידה במדינת ישראל.

דרעי הבין שאם ישי יעבור את אחוז החסימה הרי שזו תהיה רק ההתחלה של הפילוג בציבור הספרדי, ישי היה ממנף זאת, פותח מפלגות גם ברשויות המקומיות ומפלג את הציבור הספרדי לדורות, כך שאליבא דדרעי - ביממה האחרונה נמנעה המחלוקת האמיתית בציבור הספרדי.

כעת, שבעת המנדטים של אריה דרעי הם שלו, ללא פילוגים וחתרנות. לדרעי יש את ההזדמנות האמיתית להוציא את ש"ס לדרך חדשה, לדרך שבה הציבור הספרדי יהיה גאה בנציגיו ומנהיגיו ויזכה לקבל את המגיע לו. כעת, הציבור הספרדי, בעיקר בני התורה, נתון בידיו, ועליו יהיה להוכיח שהוא המנהיג האמיתי שיוביל את הציבור למקום חדש ועם הרבה גאווה וזאת על ידי התמקדות בעשייה חיובית ולא במלחמות.

אם דרעי ישכיל להמשיך לאחד את הציבור הספרדי על שבטיו ועדותיו, למרות החודשים הסוערים האחרונים וחילוקי הדעות שהתגלו ויפתח דף חדש בכל המאבקים הישנים, הרי שיש לו את כל הסיבות להצליח בכך.

"נבנה את התנועה מחדש, נדאג שתנועת ש"ס תחזור חזרה לשטח, שנציגי הציבור יהיו משרתי הציבור, ולא הפוך", הבטיח דרעי בנאום הניצחון.

כעת, אחרי הניצחון המתוק בבחירות, חובת ההוכחה עליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר