מחקר: יד של גבר מצביעה על הסיכון לסכיזופרניה

האם בדיקת אצבעות פשוטה יכולה להצביע על סכיזופרניה מתקרבת? מסתבר שכן, לפחות אצל גברים. מחקר חדש מצא כי היחס בין אורך אצבע לקמיצה שלו מנבא את הסיכון לסכיזופרניה (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
היד שלך תגלה: האם אתה סכיזופרני? (צילום: shutterstock)

האם בדיקת אצבעות פשוטה יכולה להצביע על סכיזופרניה מתקרבת? מסתבר שכן, לפחות אצל גברים. מחקר חדש מצא כי היחס בין אורך אצבע (האצבע המורה, בין הקמיצה לאגודל) של גבר לבין הקמיצה שלו (האצבע שבין הזרת לאמה), עשוי לנבא את הסיכון שלו ללקות בסכיזופרניה.

המחקר שנערך בטורקיה בין השנים 2012-2013, מדד אצבעות של 103 מטופלים גברים עם סכיזופרניה, ו-100 אצבעות של גברים בריאים. החוקרים חישבו את "יחס האצבעות" של כל משתתף - כלומר אורך האצבע המורה בהשוואה לאורכה של הקמיצה ולכל היד.

ממסקנות המחקר עולה כי בהשוואה לגברים בריאים, האצבע המורה של גברים עם סכיזופרניה הייתה ארוכה יותר והיחס בינה לבין הקמיצה - קטן יותר, בעיקר ביד ימין.

זו לא הפעם הראשונה שנמצא קשר בין יחס האצבעות לבריאות והרגלי התנהגות. מחקרים קודמים גילו קשר בין יחס האצבעות לביצועיים אקדמיים, תוקפנות פיזית ומחלות לב.

לדברי עורכי המחקר, ממש כמו שחשיפה חריגה לרמות גבוהות של טסטוסטרון ברחם והורמונים נוספים, עלולה להשפיע על התפתחות המוח באופן שמעלה את הסיכון לסכיזופרניה והפרעות נפשיות נוספות, אותה חשיפה משפיעה גם על התפתחות האצבעות וגודלן.

מאמר המתאר את המחקר התפרסם במהדורה המקוונת של כתב העת לאנטומיה קלינית לחודש מרץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר