התבטאות חריגה

הרב קנייבסקי: "מצביע 'עץ' שבחר הפעם ג' עוונו נמחל"

התבטאות חריגה של שר התורה: מרן הגר"ח קנייבסקי פסק כי מצביע 'בני תורה' שהצביע ג' בבחירות לכנסת ה-20, הרי הוא כחוזר בתשובה ש"עוונו נמחל" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (באדיבות המצלם)

למרות העובדה שהמנדט השביעי לא נכנס בסופו של יום, הרי שבמפלגת יהדות התורה שואבים קורת רוח מכך שמבחינה מספרית חל גידול נכבד במספר הקולות שהצביעו למפלגה. אם בשנת 2013 הצביעו כ-194 אלף מצביעים לתנועה, הרי שהפעם למעלה מ-211 אלף תמכו בתנועה.

מי שאחראים בעיקר לגידול הניכר הינם מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי שהורו לכל תלמידיהם ומקורביהם לפעול במלוא הנחישות והמרץ למען הצלחת המפלגה והתבטאו כי מדובר ב"קידוש השם".

מי שיצא מגידרו במיוחד למען המטרה החשובה הוא מרן הגר"ח קנייבסקי שבדרך כלל ממעט מלהתערב בנושאים פוליטים אך כאן הורה אפילו לבאי ביתו מהציבור המסורתי שאינו בהכרח חרדי להצביע עבור המפלגה.

ביהדות התורה תולים בדברי מרן שר התורה אלפי קולות ואף יותר מכך שנוספו בקלפי. ברקע זכור לכל מאבקו של מרן הגר"ח באלו שהצביעו בבחירות המקומיות לתנועת בני תורה שסימנה עץ והפעם בחרו בחלקם להימנע ושלא להצביע.

"כיכר השבת" חושף כעת התבטאות נדירה שאמר מרן הגר"ח ביום הבחירות ולפיה "מי שהצביע הפעם ג' הרי שלמרות שהצביע בעבר עץ הינו כחוזר בתשובה ועוונו נמחל".

ל"כיכר השבת" נודע כי בנושא פעלו במרץ מספר ראשי ישיבות הנחשבים לבלתי מזוהים בהכרח עם הממסד בדגל התורה ואף נחשבו כמי ש"ישבו על הגדר" אולם כאבה להם העובדה שרבים בציבור ביקשו לתקון את המעוות מבחינת גדולי ישראל ראש הישיבה ושר התורה.

הם פנו בשאלה למרן מה דינו של אברך או תלמיד ישיבה שהצביע בעבר לאותה תנועה והפעם חזר בו והצביע ליהדות התורה. מרן הגר"ח הורה כאמור כי הרי הוא כ"שב בתשובה שלימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר