בית שמש: הסכמה סופית באשר ל"בית ספר המריבה"

אחרי ארבעה חודשים של משא ומתן, הגיעו הצדדים להסכמה סופית שבמסגרתה בית הספר החילוני "שפות ותרבויות" יעזוב את המתחם לטובת בית הספר החרדי 'משכנות דעת' (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בית הספר (Flash90)

אחרי ארבעה חודשים של משא ומתן עיקש בין וועד ההורים של בית הספר שפות ותרבויות לעיריית בית שמש ומשרד החינוך, הגיעו הצדדים להסכמה סופית שבמסגרתה בית הספר החילוני יעזוב את המתחם לטובת בית הספר החרדי 'משכנות דעת'.

המאבק החל עם פתיחת שנת הלימודים כאשר הפקיעה עיריית בית שמש חצי ממבנה בית הספר 'תרבויות ושפות' לטובת בית הספר 'בית יעקב' לבנות. נוכח הכשל בהידברות למרות הניסיונות להגיע להסכמה, הורה אגף החינוך בעירייה בראשותו של ישעיהו ארנרייך, כי המוסד החרדי לבנות יתמקם במתחם.

בהמשך, אף נבנתה גדר המפרידה בין שני המוסדות, וזו קוממה על עיריית בית שמש את חיצי הביקורת. בדיון שנערך בבית המשפט, ולאחר מכן בבג"ץ, הובהר למתנגדים כי המבנה שייך לעיריית בית שמש והיא בעלת הסמכות להחליט מי ילמד בו וכיצד. בכך, נתן בית המשפט הסכמה להותרת המוסד החרדי במתחם, אך הורה על הסדרת הגדר החוצצת.

מאוחר יותר התקיים דיון במשרד החינוך, אשר התנגד לכניסת בית הספר החרדי למתחם, והוא אשר אף הגיש את העתירות לבית המשפט כנגד עיריית בית שמש. במסגרת הדיון, הסכים אגף החינוך בעיריית בית שמש להוציא את התלמידות החרדיות מן המבנה עצמו, אך התעקש כי תשוכנה במבנים ניידים אותם יציב משרד החינוך על חשבונו בחצר המתחם.

היום (ראשון) התרחש המפנה והתקבלה ההכרעה הסופית עליה מסכימים כל הצדדים על המשך פעילותו של בית ספר כבית ספר על אזורי בשנת הלימודים הבאה במתחם בית ספר החרדי 'אפיקים' שממוקם ברחוב הגפן וזאת בכפוף לשיפוץ נרחב שיתבצע במתחם מתקציב משרד החינוך.

סוכם עוד כי בית ספר 'אפיקים' יועבר זמנית למתחם בית ספר 'עדיהו' שיוכשר מבחינה בטיחותית ותפעולית לשנת הלימודים הבאה.

במשא ומתן היו חברים ראש העיריה משה אבוטבול, מנכ"ל העירייה מתי חותה, מחזיק תיק החינוך ישעיהו ארנרייך, יושבי ראש הנהגת ההורים יניב פוגל וטטיאנה אילוז, סמנכ"ל משרד החינוך מר תמיר בן משה ומנהל מחוז ירושלים מר מאיר שמעוני.

ראש העיר אבוטבול אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "הוכח שהחלטות עיריית בית שמש מתחילת הפרשה היו מקצועיות וענייניות. במהלך הזמן כל הגורמים הרלוונטיים כמו בית המשפט, משרד החינוך, הנהגת ההורים הישובית וועד ההורים של שפות ותרבויות הפנימו את העוול שנגרם למאות תלמידות בית הספר משכנות דעת שלמדו בתת תנאים וכעת כולם משתפים פעולה. גם העירייה מצידה הלכה לקראת הצדדים השונים כדי שכולם יהיו שבעי רצון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר