סקר: 62% מעדיפים ממשלה בלי חרדים; 87% רוצים את ועדת הכספים ל'כולנו'

לקראת הקמת הממשלה, כנראה עם המפלגות החרדיות סקר רפי סמית עבור "חדו"ש" מעלה כי 62% מעדיפים ממשלה בלי חרדים, ו-87% רוצים את ועדת הכספים ל'כולנו' (חדשות פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(יונתן סינדל - פלאש90)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: גם אחרי נפילת ממשלת השנאה וההסתה, שהחרימה את המפלגות החרדיות, ותבוסת מפלגת יש עתיד, בציבור הישראלי כנראה מעדיפים ממשלה בלי חרדים, כך עולה מסקר שערך רפי סמית עבור עמותת חדו"ש.

על פי הסקר, 62% מהאוכלוסייה היהודית מעדיפים הקמת ממשלה בלי המפלגות החרדיות ועם מפלגה מגוש המרכז או השמאל. 38% בלבד תומכים בהקמת ממשלת ימין – חרדים.

אחד הקרבות בחלוקת התפקידים בקואליציה, היא על ראשות ועדת הכספים, בין יהדות התורה לכולנו, 87% מהציבור היהודי מעדיפים שראשות ועדת הכספים תימסר למפלגת "כולנו" של משה כחלון ולא ליהדות התורה . 13% בלבד תומכים במסירת התפקיד ליהדות התורה.

מפילוח הנתון עולה כי 96% מהחילונים והעולים, 95% מהמסורתיים ו-73% מהדתיים מעדיפים שראשות ועדת הכספים תימסר לכולנו ולא ליהדות התורה. האוכלוסייה היחידה שבה יש רוב למסירת הועדה לידי המפלגה החרדית האשכנזית היא החרדים – 93% תומכים.

הסוקרים שאלו מצביעים מקרב כל מצביעי המפלגות שעתידות להיכנס לקואליציה והנתונים הם: 100% ממצביעי כולנו, 88% ממצביעי הליכוד, 94% ממצביעי ישראל ביתנו ו-84% ממצביעי הבית היהודי תומכים במסירת ראשות הועדה לכולנו ולא ליהדות התורה. נתון קצת מפתיע, בין מצביעי המפלגות החרדיות, רק 87% תומכים במסירת הועדה ליהדות התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר