תיעוד מסעיר

מוכרים פג תוקף, מזייפים כשרויות • הצצה ל'אושר עד'

מתחקיר 'ערוץ 10' עולה כי באטליזים שונים של רשת "אושר עד" לכאורה מטעים באופן חמור את הציבור - משווקים בשר פג תוקף, מערבבים בין בשר טרי וקפוא ואף בין כשרויות שונות, כל זאת ללא ידיעת הלקוחות • הרשת בתגובה: "אם חרגו מהנהלים הדברים יטופלו בחומרה" • צפו בתיעוד של המצלמה הנסתרת (צרכנות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(באדיבות "חדשות 10")

תיעוד מסעיר: מתחקיר שפורסם אמש (רביעי) על ידי העיתונאי ישראל רוזנר ב"חדשות 10" עולה כי ברשת "אושר עד" מטעים לכאורה באופן חמור את ציבור הקונים, כאשר תיעוד במצלמה נסתרת חושף כי ברשת משווקים לכאורה בשר שפג תוקפו, מערבבים בין בשר קפוא לטרי ובין כשרויות שונות.

לידי הערוץ הגיע כאמור תיעוד ממצלמה נסתרת מתוך האטליזים של הרשת בשכונת גבעת שאול ותלפיות בירושלים, בו נראים העובדים כאשר הם לוקחים בשר שפג תוקפו ומשווקים אותו מחדש, זאת ללא ידיעת ציבור הקונים. בנוסף, העובדים נראים כשהם מערבבים בין בשר קפוא לטרי ובין כשרויות "קהילות" ל"עטרה".

את התיעוד ביצע אדם מתוך הרשת. בסרטונים נראה העובד שואל את אחד העובדים באטליז, שעוסק לכאורה באותו הזמן בשיווק מחדש של בשר שפג תוקפו, "מה יקרה אם ייכנסו לכאן עכשיו ויראו שזה מה שאתה עושה?". "הוא סוגר את המחלקה. אסור לנו גם לטחון", עונה העובד.

מתעד האירוע מקשה: "מבחינת ההלכה זה מותר לנו?". "לא יודע", משיב העובד. בתיעוד נראה כבד עוף עם תאריך משנת 2014 מוחזר לכאורה לשיווק. בתיעוד כאמור נראים העובדים טוחנים בשר קפוא יחד עם בשר טרי.

מתעד האירוע נראה שואל את אחראי המשמרת על הבעיות באטליז בנוגע לשיווק הבשר שפג תוקפו ואחראי המשמרת משיב: "אל תדבר על זה בכלל יא דפוק. ייכנס מישהו ישמע אותך...".

כאמור, ברשת מערבבים לכאורה גם בין כשרויות, זאת ללא ידיעת הקונים. בתיעוד נראה העובד באטליז לוקח חתיכת בשר גדולה, חותך אותה לחתיכות ושואל את המשגיח מטעם כשרות "קהילות" במקום על כל חתיכה תחת איזה כשרות לשווק אותה.

"מה נעשה איתה הרב? עם החתיכה הזאת?", שואל העובד את המשגיח. "שים אותה לעטרה בטחינה", עונה המשגיח. "את החתיכה השנייה תשים ב'קהילות'. תוריד קצת את השומן ותשים ב'קהילות'". העובד מפנים את המסר: "להוריד את השומן שייראה בשרי כזה". "יפה", עונה המשגיח.

לאחר מכן נראה העובד מניח חתיכת בשר בצד בשביל "עטרה" ואומר כשהוא צוחק: "כל הזבל הולך ל'עטרה'".
בערוץ שוחחו עם המשגיח, אך הוא סירב לומר האם הוא משגיח גם מטעם כשרות "קהילות" וגם מטעם כשרות "בית יוסף". "אני לא עונה לשאלות כאלו", הוא אומר.

בנוסף, בערוץ שוחחו גם עם נציג של "עטרה" שאמר כי הוא רואה זאת בחומרה. "ברור שזה גרוע ביותר, אבל אין לנו כבר תעודת כשרות ב'אושר עד', מה שאומר שאין לנו משגיח ברשת. כלומר, זה שהוא עשה את זה זה חמור".

לדבריו, "מה שארוז ומגיע עם הולוגרמה זה נארז על ידינו, אבל מה שמשווק ללא הולוגרמה אלא רק עם מדבקה שעליה רשום עטרה, לא נארז על ידינו". אלא שבתיעוד נראה שברשות העובדים קיימות גם מדבקות הולוגרמה של כשרות "קהילות".

מ"אושר עד" נמסר בתגובה ל"חדשות 10": "בנוגע לתברואה: אנו נמצאים בפיקוח וטרינר צמוד מטעם הרשויות. במידה שאכן יתברר כי יחידים חרגו מהנהלים, יטופלו הדברים במידת החומרה הראויה".

"לעניין הכשרות: לעתים קרובות השחיטה של כשרויות מהודרות בהשגחת ועדי הכשרות השונים מתבצעת במשותף בנוכחות צוותים של שתי הכשרויות. בשר שהגיע בכשרות כפולה ניתן לשיווק תחת כל אחת מהכשרויות הנ"ל. צורת הפיקוח וההשגחה הינה במסכות ושיקול דעת הכשרויות, בלי מעורבות הרשת".

מ"עטרה" נמסר בתגובה: "מוצרי עטרה מגיעים לרשתות השיווק ארוזים וחתומים בחותמות הכשרות המהודרת "בית יוסף" תוך הקפדה מירבית כל הכשרות בכל תהליכי הייצור. למיטב ידיעתנו בסניפי הרשת פועלים משגיחי כשרות האמונים על ההשגחה. אנו סמוכים ובטוחים כי במידה שאכן יתגלו חריגות מהנהלים בסניף, הן יטופלו באופן מיידי על ידי מנהלי הרשת".

מבד"צ "בית יוסף" נמסר בתגובה: "ברמה גבוהה של כשרויות ייתכנו שחיטות על ידי צוותים משותפים לכמה בד"צים ולפיכך המוצרים הנמכרים מאושרים על ידי יותר מבד"צ אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר