האיחוד האירופי ממליץ לגולשים לסגור את חשבונות הפייסבוק שלהם

היועץ המשפטי של האיחוד האירופי טען בדיון בבית המשפט כי האיחוד ממליץ למשתמשים לסגור את חשבונות הפייסבוק שלהם ולהימנע מכניסה לאתר הרשת החברתית (דיגיטל, רשת)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האיחוד האירופי ממליץ לסגור את חשבונות הפייסבוק שלכם: הסכסוך בין נציבות זכויות האדם באיחוד האירופאי לבין ענקיות האינטרנט והטכנולוגיה האמריקנית שכבר נמשך זמן רב ידע עליות ומורדות. אך כעת יוצאים באיחוד האירופאי למתקפה חסרת תקדים נגד ענקית הרשת פייסבוק.

בדיון שנערך אמש (ד) בבית הדין האירופי העליון לצדק בתביעה שהגיש אזרח אירופאי בשם מקס שרמר בין היתר נגד חברת פייסבוק, הוא טען כי החברה מעבירה מידע אישי של משתמשיה לסוכנויות הביון האמריקניות, ובראשן הסוכנות לביטחון לאומי - NSA. היועץ המשפטי של האיחוד האירופי טען כי האיחוד למעשה ממליץ למשתמשים לסגור את חשבונות הפייסבוק שלהם ולהימנע מכניסה לאתר הרשת החברתית.

המשפט נסוב סביב מדיניותה של האיחוד האירופאי הקובעת כי לחברות זרות אסור להעביר מידע על אזרחים אירופאים, אלא אם כן החברה עומדת במדיניות פרטיות סבירה. אלא שהאיחוד לא קבע מהי רמת פרטיות סבירה, כך שכל מה שנדרש מהחברות הזרות הוא להצהיר כי מדובר ברמת פרטיות סבירה.

חשיפתו של אדוארד סנודן באשר לדבר קיומה לתכנית הסודית של ה-NSA - פריזמה, בה התברר כי סוכנות הביון הדיגיטלית החזקה בעולם מחזיקה ב"דלתות אחוריות" לשרתי ענקיות רשת אמריקניות בניהן נמצאת גם חברת פייסבוק, הוכיחה לכאורה כי החברות אינן עומדות במדיניות פרטיות סבירה.

במהלך הדיון הודה נציג האיחוד האירופי כי למעשה לאיחוד אין דרך לוודא כי המידע הפרטי לא יגיע לידיה של הסוכנות לביטחון לאומי ולדבריו "אנחנו לא יכולים להבטיח שהמידע של אזרחי האיחוד האירופי זוכה להגנה ראויה". הוא כאמור המליץ לכל אזרח שחפץ כי המידע האישי שלו לא יגיע לידי ה-NSA לסגור את חשבון הפייסבוק שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר