במימון המדינה

חילול שבת המוני בעקבות משחק של "נבחרת ישראל"

נבחרת ישראל הממומנת על ידי המדינה, שיחקה הערב כנגד נבחרת "ווילס". שעת פתיחת המשחק נקבעה ל-20:00, קצת פחות מחצי שעה לאחר צאת השבת, מה שגרם לחילול שבת המוני של עשרות אלפי אוהדים, ומאות שוטרים וסדרנים. "פשוט בושה שגוף רשמי של המדינה מזלזל כך בשבת" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
המשחק, הערב (פלאש 90)

נבחרת ישראל בכדורגל שיחקה הערב (שבת) מול נבחרת "וויילס" כחלק מקמפיין הנבחרת לקראת "יורו 2016". אלא שהמשחק הנוכחי גרם לחילול שבת המוני בסדר גודל משמעותי במיוחד.

כ-30 אלף אוהדים ומאות שוטרים, סדרנים, אנשי תקשורת והמוכרים בדוכנים באיצטדיון "סמי עופר" בחיפה, נאלצו לחלל את השבת בעקבות המשחק. שעת המשחק נקבעה לשעה 20:00, פחות מחצי שעה לאחר צאת השבת. מה שגרם לאוהדים הרבים להגיע לאיצטדיון הרבה לפני צאת השבת.

בנוסף, כוחות השיטור והסדרנים החלו להיערך לאירוע לפני צאת השבת כמו גם צוותי התקשורת הרבים וכל מי שיש לו נגיעה למשחק. בתחילה נקבעה שעת המשחק לשעה מאוחרת יותר, אך בשלב מסוים הוקדם המשחק ובסופו של דבר הוא החל בשעה 20:00.

אוהדים דתיים של הנבחרת שלא יכלו להגיע לאיצטדיון בשל שעת המשחק החופפת עם צאת השבת טענו כי מדובר בזלזול בהם. יצויין, כי הנבחרת היא גוף רשמי מטעם מדינת ישראל והיא ממומנת על ידי המדינה - בעקיפין גם על ידי כל שומרי השבת בארץ.

"לא ייתכן שאנחנו כאוהדים דתיים לא נוכל לבוא ולראות את הנבחרת", אומר ש' (30) תושב תל אביב ואדם דתי שרצה להגיע למשחק. "אנשי ההתאחדות לכדורגל דורסים ברגל גסה את קדושת השבת ואת האינטרסים של האוהדים הדתיים של הנבחרת".

מ' (45) תושב ירושלים אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "זו פשוט בושה שגוף רשמי של המדינה מזלזל בצורה כזאת בקדושת השבת. לא היה קורה שום דבר אם המשחק היה מתחיל בשעה 21:00 או 21:30".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר