הרב שמולי בוטח פרסם מודעה חריפה נגד הנשיא אובמה

בעקבות ההסכם השנוי במחלוקת המתגבש עם איראן, פרסם הרב שמולי בוטח המזוהה עם שלדון אדלסון ונחשב מקורב לנתניהו, מודעה חריפה נגד הנשיא ברק אובמה (חדשות בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום מתוך המודעה)

ההסכם השנוי במחלוקת המתגבש בין איראן לבין המעצמות גורם לדאגה גדולה בקרב קובעי המדיניות בישראל כמו גם בקרב יהודים רבים בעיקר אלו המזוהים עם הממסד הרפובליקני בארה"ב.

עיתון 'ישראל היום' המזוהה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שנסע במיוחד לנאום בפני הקונגרס להזהיר מפני ההסכם המתגבש, והממומן על-ידי המיליארדר שלדון אדלסון בחר ביום שישי לעלות את הרף במתיחות בין ישראל לארה"ב וכינה את אובמה במאמרי הפרשנויות כמי שעלול להפקיר את בעלת הברית היחידה של ארה"ב במזרח התיכון.

במקביל פועלים גם גורמים יהודיים בארה"ב על מנת להזהיר את העם האמריקאי מההסכם המתגבש כמו גם מנטייתו של אובמה להיכנע בסופו של דבר לאיראנים.

הרב שמולי בוטח המזוהה עם חסידות חב"ד ונחשב לאחד המרצים הפופולארים בארה"ב המזוהה אף הוא עם אדלסון, נתניהו והשגריר רון דרמר, פרסם בסוף השבוע במודעת ענק ממומנת, אותה פרסם בעיתון המשפיע 'ניו יורק טיימס', בה קרא לאובמה לדחות את ההסכם המתגבש המהווה כניעה לטרור.

במודעה מזכיר הרב בוטח את הסכם הכניעה של המעצמות כלפי השלטון הנאצי במלחמת העולם השנייה וקורא שלא לחזור על טעות זו.

המודעה עוררה סערה בקרב יהדות ארה"ב כאשר גורמים המזוהים עם המפלגה הדמוקרטית כמו גם עם מפלגות השמאל בישראל טוענים כי מדובר בהתערבות בוטה של יהודי ארה"ב ומקורבי אדלסון בהחלטות הנשיא אובמה תוך חשש כבד כי הדבר ישפיע על עתיד היחסים של אמריקה עם ישראל וייפגע באמון ובברית האסטרטגית הקיימת בין המדינות.

"מודעה שכזו במקום שתסייע לבטחון ישראל גורמת בדיוק את ההפך ומזיקה למדינה ולאינטרסים החיוניים שלה", אומרים אותם גורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר