הדמוקרטים נגד יחס הנשיא אובמה לישראל

גם במפלגה הדמוקרטית, יוצאים נגד המדיניות של הנשיא ברק אובמה נגד ישראל ומפעילים לחץ להביא לשיפור היחסים ולהבטחת הווטו האמריקני באו"ם נגד הפלסטינים (אקטואליה)

(אבי אוחיון - לע"מ)

המתיחות ביחסי ארה"ב - ישראל: לא רק הרפובליקנים, מהמפלגה שנגד הנשיא האמריקני ברק אובמה יוצאים נגד הצעדים והאמירות של הבית הלבן נגד ישראל, גם במפלגתו - המפלגה הדמוקרטית לא אוהבים את החרפת היחסים.

סנאטורים דמוקרטים יהודים, מפעילים לחץ כבד על הבית הלבן וסגל הנשיא, בכדי למתן את הטון כנגד ישראל ולהבטיח כי ארצות הברית תמשיך להטיל ווטו במועצת הביטחון של האו"ם, על ההצעה הפלסטינית להקמת מדינה והחלטות נוספות נגד ישראל.

חברי ועדת החוץ של הסנאט, שיגרו מכתב לשגרירת ארה"ב באו"ם, סמנתה פאוואר, בו הם כתבו: "אנחנו חייבים להישאר תקיפים בהתנגדות לפעולות שמטרתן לעקוף שיחות ישירות בין ישראל והפלסטינים". לדבריהם, "האו"ם אינו מתווך הוגן בכל הקשור לישראל. להשתמש באו"ם כדי ללחוץ על ישראל והפלסטינים לקבל תנאים שקובעים אחרים, רק ירחיקו את ההזדמנויות לשלום לזמן ארוך. אנחנו חייבים להבהיר שאנחנו נכונים להשתמש בכוח הווטו שלנו לבלום מאמצים כאלה במועצת הביטחון ולהמשיך להגן על ישראל במועצת זכויות האדם של האו"ם ובסוכנויות האחרות שבהן ישראל מצויה תחת התקפה מתמדת".

בנוסף נפגשו קבוצת סנאטורים עם סגן היועצת לביטחון לאומי, בן רודוס, במסגרת תדרוך על הסכם הגרעין עם איראן, והשיחה גלשה ליחסים עם ארצות הברית. במהלך השיחה אמרו הסנאטורים כי הבית הלבן צריך "להפסיק לפעול כאילו דברי נתניהו ערב הבחירות בנושא הפלסטיני הם הדבר היחידי המונע את המשך תהליך השלום, תוך התעלמות מהאכזבה מהתנהלותו של אבו מאזן".

אחד מהם הוסיף: "אתם מבקשים מאיתנו לצאת ולומר שהממשל תומך בישראל. איך אנחנו יכולים לומר זאת כשהבוחרים שלנו מאמינים שהממשל תוקע לישראל סכין בגב?".

כזכור שלשום קראה מזכירת המדינה לשעבר, ומי שעשויה להחליף את אובמה, הילרי קלינטון, להחזיר את היחסים עם ישראל ל"בסיס המועיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר