יוצאים בשאלה תובעים פיצוי מהמדינה: "נפגענו בגלל שלא למדנו ליב"ה"

קבוצת יוצאים בשאלה מתכוננת להגיש תביעת פיצויים נגד המדינה בעקבות העובדה שבתלמודי התורה בהם למדו לא נכללו לימודי ליב"ה: "התובעים נפגעו כלכלית בצורה קשה מהעובדה שלא רכשו השכלה בסיסית ועל כן מגיע להם לקבל פיצוי" (חדשות, בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

קבוצה של יוצאים בשאלה החליטה להגיש תביעה לקבלת פיצויים מהמדינה, זאת בשל העובדה שבמוסדות החינוך בהם התחנכו בילדותם לא למדו לימודי ליב"ה, מה שלטענתם פוגע בהם כיום בהשתלבות בשוק העבודה, כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות ערוץ 2. עמותת "יוצאים לשינוי" שעומדת מאחורי התביעה טוענת כי "התובעים נפגעו כלכלית בצורה קשה מהעובדה שלא רכשו השכלה בסיסית ועל כן מגיע להם לקבל פיצוי".

עוד בנושא:

לקראת הגשת התביעה, גייסה העמותה מימון מקבוצת פילנתרופים, וכעת היא אוספת חתימות ליפוי כוח של "חוזרים בשאלה" כאשר היעד הוא להגיש את התביעה בפועל בתוך שלושה חודשים.

לדבריהם, "התביעה נועדה לתקן את המציאות המעוותת לפיה צעירים חרדים לא לומדים לימודי ליב"ה בבית הספר ובכך נגזרים עליהם חיי עוני. כאשר הם רוצים להצטרף לשוק התעסוקה הם יכולים לעבוד אך ורק במשרות מזדמנות או בעבודות שלא דורשות כל השכלה".

"ברי המזל שלהם יכולות למידה טובות יותר מצטרפים לאקדמיה ומנסים להדביק את הפער. עבור היוצאים בשאלה מציאות זו קשה יותר היות ולרוב המלגות והמסלולים הזמינים עבור חרדים המעוניינים להשתלב באקדמיה ובשוק התעסוקה חסומים עבורם".

מעמותת "יוצאים לשינוי" נמסר: "על הממשלה לקחת אחריות למחדל היות והיא זו שאפשרה לו להתרחש, מדובר בצעירים שלא הייתה להם הבחירה לאיזה מוסד לימודים ללכת. אלה ההורים שקיבלו החלטה לשלוח אותם לבתי ספר, שתוקצבו והוכרו כחוקיים על ידי המדינה, למרות שלא העניקו להם כלים בסיסיים".

"המטרה העיקרית של התביעה אינה הפיצוי הכספי, אלא הכרה של המדינה באחריותה כלפי הילדים והשגת התחייבות שלה ליצירת מסלולי השלמת פערים לכל בוגרי המגזר שרוצים להשלים את הפער".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר