היום: הפלסטינים יצטרפו רשמית לבית הדין הבינלאומי בהאג

היום צפויים הפלסטינים להצטרף באופן רשמי לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. יתכן וכבר היום יגישו תלונה ראשונה נגד ישראל בגין ביצוע פשעי מלחמה בצוק איתן ובהתנחלויות (בעולם)

(פלאש90)

ממשו את האיום: הפלסטינים יצטרפו הבוקר (רביעי), באופן רשמי לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, כחברה ה-123, זאת לאחר חודשים של איומים כי אכן ינקטו בצעד זה, בכדי להביא לחקירה נגד ישראל.

על פי הדיווחים, הפלסטינים צפויים עוד היום, להגיש את התלונה הראשונה נגד ישראל, בגין ביצוע פשעי מלחמה לטענתם, במבצע צוק איתן ובכלל במפעל ההתנחלויות.

ישראל אינה חברה בבית הדין בהאג, ואף הודיעה כי לא תשתף פעולה איתו ועם חוקרים מטעמו, זאת בטענה כי הוא מוטה כנגד ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע כי ישראל תנקוט בצעדים כלפי הרשות הפלסטינית באם אכן תגיש תלונה בהאג, וכחלק מהצעדים יוקפאו כספי המסים. הכספים הוקפאו מיד לאחר ההצהרה של הפלסטינים על פניה להאג בינואר, אולם שוחררו השבוע, בהוראת נתניהו, לטענתו כחלק מסיכום על הפלסטינים.

לפני כחודשיים אמר נתניהו: "ההחלטה של התובעת בבית הדין הבינלאומי להתחיל בדיקה נגד מדינת ישראל זה שיא של צביעות והיפוך הצדק", אמר נתניהו: "אני כבר נתקלתי בתופעות כאלה במהלך שנותיי בשירות הציבורי בייצוגה של מדינת ישראל גם כשגריר באו"ם גם כראש הממשלה, אבל ההחלטה של התובעת כאן שייכת לקטגוריה בפני עצמה".

לדברי נתניהו, ההחלטה "נותנת לגיטימציה לטרור הבינלאומי בחסות בינלאומית. אנחנו נילחם בזה בכל דרך ונגייס גם אחרים שיילחמו באבסורד הזה והם כבר מתגייסים. אנחנו נגן על זכותה של ישראל להגן על עצמה. אנחנו לא ניתן לחיילי צה"ל לעמוד בפני טריבונל בינלאומי".

לסיום אמר ראש הממשלה: "אני מבקש גם לומר שהצעדים האלה לא ירתיעו אותנו מלעשות את הדברים הדרושים להגנתה של מדינת ישראל ואזרחיה"

בנוסף אומרים בישראל, כי כעת גם הפלסטינים חשופים לתביעות על פשעי מלחמה שביצעו כנגד ישראל ובעיקר הפעילות של ארגון החמאס, שכבר נקבעה על ידי כמה ארגוני זכויות אדם כפשעי מלחמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר