הותר לפרסום

החייל המדליף הוא אלעד סלע מבת עין; היום ייפגש עם עו"ד

בית משפט המחוזי התיר לפרסם כי החייל העצור באשמת הדלפה הוא אלעד סלע, בן 25, תושב בת עין. במקביל הותר לו לפגוש עו"ד, אחרי שבוע חקירות בשב"כ (חדשות, משטרה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אלעד סלע (יונתן סינדל - פלאש90)

אחרי שבועות של חקירה מאומצת הותר לפרסום כי החייל אלעד יעקב סלע בן ה-25, תושב ההתנחלות בת עין שבגוש עציון, הוא החשוד בהדלפת מידע מסווג לגורמי ימין קיצוני.

הוא נעצר לפני מספר שבועות על ידי היחידה המרכזית של משטרת מחוז יהודה ושומרון ביחידה לפשיעה לאומנית. מחקירתו עלה החשד, כי החייל העביר מידע על התנהלות כוחות הצבא ומידע על מעצרים צפויים של פעילי ימין. כמו כן הוא הדליף על פי החשד, מידע על פעילות מבצעית נגד פעילי טרור פלסטינים.

אמש קיבל שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה דרורי את ערר ארגון חוננו המייצג את סלע, הורה כי היום החייל יפגוש את עורך דינו, זאת לאחר שבעה ימי חקירה בשב"כ ללא שפגש עו"ד. בתוך כך, בדיון חריג אשר התנהל בסמוך למיטתו במחלקה הכירורגית בבית החולים בילינסון, שם מתאושש החייל מניתוח דחוף, האריך שופט בית הדין הצבאי היום את מעצרו עד ליום א'.

החייל אשר עצור כבר למעלה משלושה שבועות, הועבר ביממה האחרונה ממתקן השב"כ שם נחקר, לבית החולים בילינסון בעקבות בעיה רפואית דחופה שהתגלתה. במהלך הלילה נותח החייל וזאת ללא ידיעת משפחתו וללא שהותר לו להיות מלווה על ידם.

פרקליטו, עו"ד עדי קידר מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "עצוב שרשויות החקירה מפעילות על חייל צה"ל שיטות חקירה וסנקציות אשר שמורות לאחרוני המחבלים. התרענו בפני רשויות החקירה על מצבו הרפואי מן הרגע הראשון, לצערנו שרות הביטחון הכללי והצבא לא יחסו חשיבות מספקת לנושא והתוצאות ידועות לכולם. אני שמח שבית המשפט המחוזי קיבל את עמדתנו וקיצר באופן משמעותי את הצו המונע ממרשי לפגוש עו"ד."

במשפחתו אמרו כי "צה"ל תוקע לחייל מסור סכין בגב. לא יתכן שחייל טוב ומסור שיום לפני מעצרו היה שותף למעצרם של 17 מחבלים, ימצא עצמו תחת צווים הזויים ותנאי מעצר קשים. אנו מודאגים ממצבו הרפואי שהדרדר במהלך החקירות שהשיא בניתוח הדחוף שעבר הלילה, בושה שהיה צריך לעבור את הניתוח ללא ידיעת ותמיכת המשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר