אבו מאזן מאיים: "אם לא נקבל כל כספי המסים נפנה להאג"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מאיים כי אם ישראל לא תעביר לרשות את כל כספי המסים, ללא קיזוז החוב לחברת החשמל, הרי שהם יגישו תלונה לבית הדין הבינלאומי בהאג (מדיני)

(פלאש90)

אחרי ההצטרפות הרשמית של הרשות הפלסטינית לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג אמש (רביעי), יו"ר הרשות אבו מאזן, מאיים כי אם ישראל לא תעביר את כל כספי המסים - הם יפנו להאג.

בפגישה של הוועדה המרכזית של פתח, אמר אבו מאזן, כי לא יסכים לכל קיזוז בכספי המסים שישראל מעביר לרשות, וכי אם הם לא יעוברו בשלמותם, הפלסטינים יממשו את האיום להגיש תלונה נגד ישראל בהאג.

ישראל צריכה להעביר לרשות כחצי מיליארד שקלים, מכספי המסים, לאחר שבינואר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקפאת הכספים ולפני כשבוע הודיע כי הם יועברו. אלא שעד כה ההעברה מתעכבת, כאמור בשל המחלוקת סביב קיזוז החובות של הרשות לחברת החשמל, העומדים על מאות מילוני שקלים.

השבוע התקיימו דיונים בסוגיה בהשתתפות מערכת הביטחון, משרד האוצר וחברת החשמל, כשבמערכת הביטחון תומכים בהעברת כל הכספים, בכדי למנוע הידרדות ברשות הפלסטינית.

אולם, למרות האיומים של אבו מאזן, נראה כי הפלסטינים לא יגישו בקרוב תלונה לבית הדין בהאג. שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי אמר כי "הרשות ממתינה לראות את תוצאות בדיקת בית הדין באשר לפשעים לכאורה שביצעה ישראל בקיץ שעבר, במהלך המלחמה בעזה".

בכירים אחרים הסבירו כי הם מחכים לראות את המסקנות של התובעת הכללית בהאג פאטו בנסודה, שבדקה את מעמדה של "המדינה הפלסטינית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר