ערב פסח תשע"ה • מיוחד

הגאון רבי ישראל מאיר לאו בשיחת חג ל"כיכר השבת"

ערב חג הפסח, התפנה הגאון רבי ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל אביב - יפו, להעניק שיחת חג מיוחדת לגולשי 'כיכר השבת' • "כל תכלית יציאת מצרים והכניסה לארץ ישראל היא למען קיום התורה והמצוות ובכדי להיות עבדים לקב"ה. עלינו לזכור את חסדי ה'" • "והגדת" - פרויקט חג מיוחד (יהדות, חג פסח)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

שעות ספורות לפני פרוס חג הפסח פנינו לרבה הראשי של תל אביב יפו והרב הראשי לישראל לשעבר, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, לשמוע מעט דברי תורה וחיזוק לקראת החג, כמו גם את ההשקפה הנכונה דרכה יש להביט על סיפור יציאת מצרים, קבלת התורה וקריאת ההגדה.

הרב לאו מתאר באריכות את החשיבות בקיים מצוות 'והגדת לבנך' ומסביר בהרחבה כי כל תכליתה של יציאת מצרים וההגעה לארץ ישראל היתה למען קיום התורה על מנת להיות עבדים לקדוש ברוך הוא.

"יש כאלו היום ששוכחים את זה", אומר הרב לאו, "ומצטטים חלק מהפסוקים כמו תנועת בילו שברעיון מייצגת את הפסוק בית יעקב לכו ונלכה אך לא מזכירים את ההמשך "לעבוד את ה'.

"זכינו לניסים גלויים לאחר שנים רבות של רדיפות ומכאובים ועד היום אנו תחת האיום של 'עומדים עלינו לכלותינו אבל הקב"ה מצילנו מידם' ועלינו להודות לו ולזכור את חסדיו המרובים".

הרב לאו מסביר כי על עם ישראל ללמוד מחג הפסח, חג החירות, את מעלת האחדות ו"כמו החיטה שאינה מחמיצה כשהיא דבוקה ושלימה ואינה מופרדת כך גם העם היהודי כוחנו באחדותינו".

לקראת סיום מדבר רבה הראשי של ת"א-יפו בכאב על מכירת החמץ במקצת מחנויות העיר אך מדגיש כי חילול השבת מפריע לי לא פחות ואף יותר ולדבריו, יש להתחזק בעניין זה מאוד.

לסיום מברך הרב לאו את גולשי "כיכר השבת" ואת עם ישראל כולו בברכת פסח כשר ומאחל שנזכה לצאת מגלות לגאולה השלימה במהרה בימינו אמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר