מתקפה חילונית נגד ישראל כץ: "סדר לנו טרמפ לשבת"

עשרות גולשים חילונים הפכו את דף הפייסבוק של השר ישראל כץ לדף טרמפים, זאת כמחאה על אי הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. אלמלא תגובתו של כץ, אולי לא הייתם שומעים על המאבק הזה (תחבורה ציבורית)

שרון מנדל | כיכר השבת |
ישראל כץ, תחת מתקפה חילונית (Yonatan Sindel/Flash90)

ישראל כץ תחת מתקפה חילונית: שר התחבורה ח"כ ישראל כץ עומד מאז אמש (ראשון) תחת מתקפה של גולשים חילוניים הדורשים ממנו "לסדר להם טרמפ" לחג שני של פסח ולשבת הקרובה שיחולו ברצף ולא תפעל בהם תחבורה ציבורית, מה שהעלה את המחאה לכותרות היו דבריו של כץ בתגובה למוחים.

במסגרת המחאה האינטרנטית, פרסמו עשרות גולשים פוסטים בעמוד הפייסבוק של כץ עם בקשות לטרמפים למקומות שונים בארץ. תגובתו של כץ לאחת הבקשות הפתיעה אותם: "תפנה פעם אחת לבוז'י הרצוג שיתחייב לא לשבת בממשלה שלא תשנה את הסטטוס קוו. מפגן הצביעות שלך ושל חבריך לשמאל, מושכי המשכורות בעמותות 'למען התחבורה הציבורית', הוכח בבחירות האחרונות, וקיבל את התשובה ההולמת בקלפי" כתב לאחד הגולשים.

דברי כץ הביאו לתגובות חריפות נגדו גם מכיוון גורמים הפעילים בתחום התחבורה הציבורית שאינם שותפים ל'קמפיין הטרמפים'. בארגון 'נוסעים בתחבורה הציבורית' דרשו מכץ להתנצל על דבריו. "אנחנו, סטלה אבידן, יו"ר הארגון וחברת מרכז הליכוד ואיתי חיים, מנכ"ל הארגון וחבר תנועת הליכוד, בוגרי תנועת בית"ר, דורשים מהשר להתנצל על דבריו בפומבי" נאמר.

"אנו פועלים בזירות רבות, מול ועדות הכנסת, משרדי הממשלה הרלבנטיים וקהילות מקומיות. מעדיפים שיתוף פעולה על פני העצמת קונפליקט, אך אמירה אומללה זו הגדישה את הסאה. דבריו של השר כץ מביעים יוהרה ואטימות, זלזול ומעילה בתפקיד נבחר הציבור".

עמרי חזות, הגולש שארגן את מחאת הפייסבוק נגד כץ הגיב לאמירתו של השר: "אני שייך למפלגת בעלי הרב-קו בישראל. זו מפלגה של אלו המשתמשים בתחבורה ציבורית כל חייהם ותלויים בה, ממש כמו שבעלי רכבים תלויים ברכבם...מה הקשר לבוז'י הרצוג? הוא בתפקיד כלשהו? הוא שר התחבורה?".

הוא הוסיף וכתב לכץ: "אתה חושב שרק שמאלנים משתמשים בתחבורה ציבורית? אני מזמין אותך לקחת סיור איתי בתחבורה הציבורית ולראות את כל המדינה שם: ימנים, שמאלנים, זקנים, חרדים, צעירים, ילדים ובקיצור - כולם".

כאן לא תם הסיפור. כץ בחר להגיב לתגובתו של חזות: "מאחר שאתה מתמם אבהיר לך בשנית: הסטטוס קוו בקשר לשבת מעוגן בחקיקה שנהוגה מקום המדינה וקשור להסכמים פוליטיים, ולא קשור למדיניות אישית של שר התחבורה. אף מפלגה לא התחייבה לא לשבת בממשלה מבלי שישונה הסטטוס קוו. בבחירות הבאות תקים מפלגה ותבקש את אמון הציבור, ובינתיים תפסיק את מפגן הצביעות".

כתב התחבורה של "ניוז 1" עידן יוסף הגיב בפייסבוק לדברי כץ לפיהם הסטטוס קוו מעוגן בחוק מקום המדינה ותיקן את דבריו: "הסטטוס-קוו בנושא תחבורה ציבורית בשבת - אכן עוגן בחקיקה, אבל לא בקום המדינה אלא בשנת 1992. עד אז היו הבנות וסיכומים פוליטיים".

"החוק מקנה לשר סמכויות מוגבלות בנושא. בתקופתו של השר כ"ץ נעשה שימוש חורג בסמכויות אלה תוך הפרה של החוק ודריסה של הסטטוס-קוו, ואלפי נסיעות בכל רחבי הארץ קיבלו היתרים לא חוקיים מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית לנוע בשבת. אני מניח שזה רק עניין של זמן עד שזה ייעצר. אם השר לא יעצור את זה, אני מניח שיעשו זאת בתי המשפט והפוליטיקאים החרדיים שידרשו מהשר הבא לשמור על הסטטוס-קוו".

יוסף התייחס למחאה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת וכתב: "לחוק חייבים לציית גם אם הוא לא מוצא חן בעיניך. מי שרוצה לשנות את החוק, יצביע למפלגה שמבטיחה תחבורה ציבורית בשבת, יקבל 120 תמר זנדברגיות ובאוטובוסים שיסעו בשבת יהיה כתוב "שבת שלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר