צהל קובר סוף סוף את הפקס; משרדי הממשלה בעקבותיו?

לאחר עשרות שנים של שימוש בפקס המיושן הודיע צה"ל כי המלש"בים יוכלו לתקשר החל מסוף השנה באמצעות אפליקציה, במקום באמצעות מכשיר הפקס. האם משרדי הממשלה יילכו בעקבות צה"ל? (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
פקס. צה"ל נוטש אותו סוף סוף (צילום: שאטרסטוק)

צה"ל יקבור את הפקס? כל מי שהתנהל אי פעם מול משרדי הממשלה השונים והארגונים הממשלתיים הישראליים בוודאי מצא את עצמו מחפש בנרות מכשיר פקס. המכשיר מיושן שלפני כמה עשורים היה לסמל החדשנות, הפך כבר מזמן למכשיר אותו ניתן למצוא בעיקר במשרדי ממשלה ובארגון מיושנים שבוחרים שלא להתקדם לשנות האלפיים ולאמץ את התקשורת הדיגיטלית. כעת, דווקא בצה"ל החליטו לאמץ את הדיגיטל בחום ולנטוש את מכשירי הפקסימליה המיושנים.

בידיעה שפורסמה באתר צה"ל בימים האחרונים נאמר כי יחידת מיטב מפתחת בימים אלו אפליקציה חדשה שדרכה יתנהל הקשר מול המועמדים לשירות ביטחון - במקום התנהלות מתישה דרך מכשירי הפקס. "אם הכל יתנהל לפי התכנון, עד סוף השנה אנחנו נעשה קפיצה של שני דורות - מהפקס ישר לטלפון הנייד", צוטטו דבריו של ראש אגף כוח האדם האלוף חגי טופולנסקי בכנס רשויות מצטיינות שנערך בשבוע שעבר. "זה דבר מאוד משמעותי לנוער של היום, ואנחנו לא היינו שם עד כה".

לדברי האלוף טופולנסקי, הקשר עם המלש"בים כיום נעשה בעיקר דרך מכשירי הפקס. "היום אנחנו מבקשים מהנוער לשלוח תעודות ומסמכים בפקס - אבל הגישה שלנו צריכה להיות שירותית יותר", הסביר ראש אכ"א, "הקשר עם המלש"בים יעשה קפיצת מדרגה משמעותית". למעשה, באמצעות האפליקציה ניתן יהיה להעביר חומרים ומסמכים בסריקה פשוטה דרך המצלמה של הטלפון.

כאמור, למרות המפנה של צה"ל, במרבית משרדי הממשלה ובארגונים הממשלתיים כדוגמת הביטוח הלאומי וכדומה, לא ניתן לתקשר באמצעות דואר אלקטרוני ובאמצעים דיגיטלים אחרים, והאזרחים הרבים העומדים בקשר עם משרדי הממשלה חווים לעתים קרובות תסכול רב לאור העובדה כי מכשירי הפקס הופכים לנדירים עם הזמן.

במשרדי הממשלה כמובן עושים שימוש בדואר אלקטרוני, אלא שהוא מוגבל בעיקר לצורך עבודה פנימית ולא לצורך פניות הציבור. ולמרות שכבר כיום ניתן למצוא מספר משרדי ממשלה שאימצו את הדואר האלקטרוני גם לפניות האזרחים, הפקס המיושן עדיין משמש ככלי העיקרי דרכו יכולים האזרחים להעביר מכתבים לארגונים הממשלתיים השונים.

נותר רק לקוות כי משרדי הממשלה יילכו בעקבות צה"ל ויאפשרו תקשורת דיגיטלית מהירה ונוחה המתאימה את עצמה לשנת 2015.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר