אובמה: לא נדרוש מאיראן להכיר להכיר בישראל

נשיא ארה"ב ברק אובמה מבהיר כי אינו מתכוון לדרוש מאיראן להכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקיים, התנאי שהציב ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיחות: "זה שיפוט מוטעה" (חדשות)

נשיא ארה"ב ברק אובמה (whitehouse/flickr)

העימות נמשך: נשיא ארה"ב ברק אובמה מבהיר כי אינו מתכוון לדרוש מאיראן להכיר בזכותה של מדית ישראל להתקיים, התנאי שהציב ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיחות הגרעין.

אובמה אמנם התחייב בראיון ל"ניו יורק טיימס" לשמור על יתרונה הצבאי האיכותי של ישראל אך מבהיר כי לא ידרוש את התנאי של נתניהו.

בראין לתנחת הרדיו הציבורית NPR, אמר אובמה כי "הרעיון שאנחנו נתנה השגת הסכם גרעין עם איראן בהכרה בישראל דומה לכך שלא נחתום על ההסכם אם האיראנים לא יבצעו שינוי כולל של המשטר. וזה, באופן בסיסי, שיפוט מוטעה".

"אנחנו רוצים שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני בדיוק מהסיבה שאנחנו לא יכולים לסמוך על אופיים של השינויים במשטר. אם איראן תשנה את עצמה כמו גרמניה, שבדיה או צרפת אז יהיו שיחות אחרות לגמרי על תשתית הגרעין שלה", אמר הנשיא אובמה.

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, כתב בטוויטר כי "נשיא ארה"ב אמר ל-NPR שהתניית ההסכם עם איראן בהכרה בישראל היא שיפוט מוטעה. ראש המוסד לשעבר אומר את אותו הדבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר