הריסת בית הכנסת בבני ברק: "הגבאים גזלו את הציבור"

בעיריית בני ברק תוקפים בחריפות את גבאי בית הכנסת "היכל אהרון" שנהרס בעיצומו של חול המועד ואומרים כי הם גזלו את הציבור בכך שהציבו אותו ללא שום אישור (חדשות, חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בית הכנסת ההרוס (צילום: באדיבות המתפללים)

בעיריית בני ברק תוקפים הבוקר (שלישי) את גבאי בית הכנסת "היכל אהרון" השוכן ברחוב מתתיהו בבני ברק, לאחר שטען כי היא הרסה את מבנה בית הכנסת בעיצומו של חול המועד.

עיריית בני ברק הרסה בית כנסת לא חוקי בחול המועד

בעירייה אומרים כי לפני מספר שנים בית הכנסת שכן בקומת הקרקע של בית אבות "ערוגת הבושם" ברחוב מתתיהו בעיר, וכשזה פונה הוא עבר לקראוון השוכן ממול ונמצא בבעלות העירייה. כעת, לאחר שהוחלט לפנות את כל הקראוונים לרבות מבנה בית הכנסת, החליטו המתפללים להציב קראוון חדש במרחק של כמה בניינים ליד המקום הנוכחי - ללא אישורים מסודרים.

דובר ומזכיר העירייה אברהם טננבוים הגיע אישית למתחם בעקבות הכתבה שפורסמה ב"כיכר השבת" ולטענתו "המבנה נבנה על שטח ציבורי וללא כל אישורים מצד העירייה, לא בעל פה ולא בכתב".

הדובר תוקף את החלטת הגבאים להציב את הקראוון החדש בשטח ציבורי שממוקם בסמוך לאולם האירועים החדש "ארמונות וולף". "לא ייתכן שהגבאים יעשו כבשלהם ויצבו קראוון על שטח ציבורי ששייך לך ולי ולכל תושבי העיר. הם לא קיבלו אישור על כך מהעירייה ובמעשיהם הם גזלו את הציבור. ממש כך".

למרות שלפי טענתכם הצדק עמכם, מדוע העדפתם שלא להמתין ולבצע את ההריסה בעיצומם של ימי חול המועד? שאלנו והדובר השיב כי "התקיימה התייעצות בין בכירי העירייה ובהם ראש העיר ובמהלכה הוחלט כי לא ייתכן שאנשים יבנו באופן לא חוקי בעיצומו של חול המועד ויצפו שאנחנו נמתין לכל ההליכים נגדם עד אחרי החג ולכן הוחלט לבצע את ההריסה בחג".

שרגא אלפר, ממתפללי בית הכנסת הגיב בשיחה עם "כיכר השבת" על הטענה כי בית הכנסת הוצב ללא אישור ואמר: "אתה יודע כמה דברים יש בעיר ללא אישור? יכול להיות שזה ברברי שהשתלטנו, אבל גם העירייה התנהגה כך. לבוא ולפרק את המבנה תוך זמן קצר בלי לתת לנו זמן להתארגן ולפנות את הקראוון שעלה הרבה כסף, זה לא הגיוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר