המחדל בהלווית פוסק הדור

שני אנשים נחקרו באזהרה, מצלמות האבטחה נבדקות

במשטרה ממשיכים בחקירת האסון בהלווית מרן פוסק הדור, כשעשרות נרמסו ב"מדרגות המוות" ביציאה מישיבת חכמי לובלין. החוקרים הגיעו הבוקר שוב לישיבה תשאלו שכנים ולקחו את מצלמות האבטחה שלדבריהם יתכן והמדרגות יפורקו. בנוסף, שניים נחקרו באזהרה. גורם: אחרי החג יזומנו עוד (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
החוקרים הבוקר בישיבת חכמי לובלין (באדיבות המצלם)

האסון בהלווית פוסק הדור: האסון הנורא שהתרחש במוצאי שבת, במהלך מסע הלוויתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, ממשיך להסעיר את הרוחות בציבור החרדי, אשר מצד אחד כואב את האסון, זאת לצד ההרגשה כי מדובר היה במוות מיותר וכי על האחראים לאסון "לשלם את המחיר".

לדברי גורמים בציבור החרדי, לא ברור עדיין אם האסון הוא בשל הערכות לקויה של המארגנים, או בשל חוסר ארגון של כוחות המשטרה במקום, אך מה שברור ששררה במקום אנדרלמוסיה וחוסר סדר שהובילו לאסון הקשה, ב"מדרגות המוות" המובילות להיכל ישיבת חכמי לובלין.

ממידע שהגיע ל"כיכר השבת" ונחשף כעת לראשונה, עולה כי לאחר גל החקירות והתשאולים שערכו חוקרי המשטרה בימים האחרונים, הבוקר הגיעו שוב חוקרי המשטרה לבניין ישיבת "חכמי לובלין", וגבו עדויות במשך שעה ארוכה מ-10 מתפללים ושכנים, כשהם מבררים כל פרט.

בנוסף פירקו החוקרים את מצלמות האבטחה בישיבה, ולקחו אותם יחד עימם. לדברי גורמים ששמעו את דברי החוקרים, הם אמרו כי "לפי הבדיקות שנעשו המדרגות לא תקינות לחלוטין וכי ייתכן ויידרשו לאחר החקירה גם לפרק אותם".

גורם במשטרה אומר ל"כיכר השבת" כי השניים עליהם דיווחנו קודם לכן, שנקראו לתשאול נחקרו באזהרה ולא רק למתן עדות. והיום הם זומנו שוב. לדבריו, לאחר החג יוזמנו רבים לעדויות, גם מהעירייה והחברה קדישא. "‫אנחנו נגיע לפתרון העניין ונבדוק את כל הגורמים שהיו שותפים בארגון". אומר הגורם.

מישיבת 'חכמי לובלין' נמסר הבוקר ל"כיכר השבת", כי רק שניים נקראו לתת את גרסת הישיבה להיערכות ההלוויה, בהם הנכד של מרן זצ"ל ואחד העסקנים. עוד נמסר כי "אף אחד מעבר לזה לא נחקר ולא התבקש למסור עדות".

מהמשטרה נמסר ל"כיכר השבת": "אנחנו לא מתייחסים לחקירות".

הדוחק בהלווית מרן פוסק הדור, גרם לדאבון לב, למותו של האברך ר' מוטי גרבר ז"ל, ולפציעתם של עשרות נוספים בהם ארבעה שעדיין מאושפזים במצב קשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר