ח"כ תמר זנדברג הגישה הצעת חוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת

ח"כ תמר זנדברג ממרצ הגישה הצעת חוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. חברי הכנסת ידונו בה לאחר הפגרה. ההצעה תשאיר בידי השר את הסמכות לשנות את תדירות האוטובוסים בשבת (רכב, תחבורה ציבורית)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ארכיון (Oren Nahshon / FLASH90)

הדיון הציבורי בסוגיית הפעלת תחבורה ציבורית בשבת: חברת הכנסת תמר זנדברג מסיעת מר"צ הגישה הצעת חוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. חברי הכנסת ידונו בהצעה עם חזרתם מפגרת הפסח. על פי ההצעה, בידי שר התחבורה והוועדות השונות תינתן עדיין האפשרות לשנות את התדירות של הפעלת האוטובוסים בשבת.

מדובר בהצעת חוק שהוגשה כבר בכנסת הקודמת על ידי ח"כ לשעבר ניצן הורביץ. כל חמשת חברי הכנסת של מרצ חתמו על ההצעה. זנדברג הסבירה כי להצעת החוק "אין לה קשר לדת או ליהדות". משום שלטענתה "העובדה שישראל היא מדינה יהודית לא מפסיקה את זרם החשמל או המים בשבת, ואין סיבה שתפסיק את התנועה".

"בישראל אין חובת שמירת שבת בפרהסיה, ושומרי שבת הרי ממילא לא יעלו לאוטובוס, בדיוק כמו שלא ייסעו ברכב הפרטי, שגם הוא מחלל שבת במרחב הציבורי. יתר על כן, אפילו האווירה המיוחדת של השבת לא תיפגע, מכיוון שבהכרח היקף ההפעלה של התחבורה הציבורית בשבת יהיה מצומצם יחסית לימי החול, ולו בגלל שמקומות התעסוקה סגורים. שבת הוא יום המנוחה ויישאר כזה, הוא רק יהיה נוח, מאפשר ונגיש יותר". הוסיפה.

באשר לסערה שעורר שר התחבורה ישראל כץ כשהפנה אזרחים המבקשים תחבורה בשבת אל יו"ר מפלגת המחנה הציוני, אמרה זנדברג כי הסטטוס קוו שבשמו שר התחבורה מסרב בעקשנות למלא את חובתו להפעיל את התחבורה הציבורית באופן מלא כבר שונה כמה וכמה פעמים בעשורים האחרונים, למשל עם הפעלת בתי הקולנוע בשבת. "מדובר בהסדר פוליטי אד-הוק ישן וארכאי שלא הוצבע עליו בשום מקום, לא התקבל באופן דמוקרטי ואין לו שום תוקף חוקי או אחר".

"הפעלת התחבורה הציבורית בשבת אינה סוגיה של דת ומדינה אלא סוגיה של צדק חברתי וסביבתי: השבתת התחבורה הציבורית חודשיים מהשנה במצטבר היא חסם מהותי ומרכזי מפני פיתוח תחבורה ציבורית איכותית ומתפקדת בשאר ימות השנה". הוסיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר