הקורבן השני • ההתנערות

'חכמי לובלין': "פעלנו לפי הוראות גורמים מקצועיים"

פטירת החתן יצחק סאמט ז"ל, הקורבן השני מהלוויית מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל, שנרמס תחת רגלי ההמון, מציף שוב את שאלת האחריות למחדל הגדול • בישיבת 'חכמי לובלין' מבהירים שוב כי "מסע ההלוויה תוכנן ואורגן על ידי הגורמים המקצועיים ולפי כל הוראותיהם פעלנו" • חקירת המשטרה נמשכת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חוקי משטרה בישיבת 'חכמי לובלין', אתמול (צילום: באדיבות המצלם)

מותו הבוקר (רביעי) של הבחור יצחק סאמט ז"ל שנהרג לאחר פציעתו הקשה בעקבות ההמולה והדוחק ששררו בהלווית מרן פוסק הדור הגר"ש ואזנר זצ"ל שהתקיימה במוצ"ש האחרון גורם לכאב עמוק ולזעזוע כבד בקרב כלל הציבור החרדי המבכה את הטרגדיה הכפולה שהתרחשה במותם של החתן המנוח והאברך מרדכי גרבר ז"ל.

שתי הקורבנות הללו שגבתה הלוויה מעוררים שוב את שאלת האחריות על האסון כאשר כל הגופים המוסמכים בוחרים עדיין להתנער מאחריות רשמית וחקירת המשטרה בעניין נמשכת.

בישיבת "חכמי לובלין" אומרים הבוקר לאחר היוודע האסון הנוסף כי "שבר על שבר הושברנו. יחד עם כל בית ישראל, אנו המומים ומזועזעים מהאסון הכפול בפטירת עלם חמודות, רך בשנים וטוב הלב, כמר יצחק סמט ז"ל, שנפגע במוצאי יום טוב א' דפסח, בעת מסע הלווית מרן רבינו הגדול בעל שבט הלוי זצוק"ל, וכעת השיב נשמתו ליוצרה".

צפו: עשרות נרמסים בהלוויה (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

לדברי הנהלת הישיבה: "זהו אסון כפול לאחר פטירתו של אחד מבחירי בני הישיבה הקדושה הרב מרדכי גרבר ז"ל. קשה סאת יגוננו ואין מילים לנחם את השכול והאבל".

עם זאת בישיבה מבהירים: "נחזור ונדגיש כי מסע ההלוויה תוכנן ואורגן על ידי הגורמים המקצועיים ולפי כל הוראותיהם פעלנו. עמדנו ונמשיך להיות בקשר שוטף עם המשפחות השבורות ועם כל הגורמים המוסמכים".

יצויין כי הויכוח בשאלת האחריות בין המשטרה למארגני מסע ההלוויה נמשך. כפי שנחשף אמש ב"כיכר השבת", לאחר גל החקירות והתשאולים שערכו חוקרי המשטרה בימים האחרונים, אתמול בבוקר הם הגיעו שוב לבניין ישיבת "חכמי לובלין", וגבו עדויות במשך שעה ארוכה מ-10 מתפללים ושכנים, כשהם מבררים כל פרט.

בנוסף פירקו החוקרים את מצלמות האבטחה בישיבה, ולקחו אותם יחד עימם. לדברי גורמים ששמעו את דברי החוקרים, הם אמרו כי "לפי הבדיקות שנעשו המדרגות לא תקינות לחלוטין וכי ייתכן ויידרשו לאחר החקירה גם לפרק אותם".

גורם במשטרה אמר ל"כיכר השבת" כי השניים עליהם דיווחנו קודם לכן, שנקראו לתשאול נחקרו באזהרה ולא רק למתן עדות. והיום הם זומנו שוב. לדבריו, לאחר החג יוזמנו רבים לעדויות, גם מהעירייה והחברה קדישא. "‫אנחנו נגיע לפתרון העניין ונבדוק את כל הגורמים שהיו שותפים בארגון". אומר הגורם.

הלוויתו של יצחק סאמט תצא בשעה 15:00 מבית המדרש תולדות אהרן בשכונת מאה שערים בירושלים בדרכה להר הזיתים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר