הקרבן השני במחדל הלוויה

אלפים השתתפו בהלוויתו של החתן יצחק סאמט ז"ל

אלפים השתתפו בהלוויתו של החתן יצחק סאמט ז"ל, ההרוג השני במחדל בהלווית מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל. ההלוויה יצאה מבית המדרש של חסידות תולדות אהרן במאה שערים, שם ספדו לו האדמו"ר מתולדות אהרן וגאב"ד העדה החרדית. הוא נטמן ב"הר הזיתים" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בניסן תשע"ה | 08.04.15
(אליעזר סמט - חדשות24)
הקרבן השני באסון בהלווית פוסק הדור: אלפי חסידים לצד בני משפחה קרובים וידידים, ליוו למנוחת עולמים את החתן יצחק סאמט ז"ל, שנפטר הבוקר (רביעי), בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, לאחר שנפצע באורח אנוש באסון הנורא שהתרחש במוצאי השבת האחרון במהלך מסע הלוויתו של מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל.
מסע ההלוויה יצא מבית המדרש תולדות אהרון, בשכונת מאה שערים בירושלים, שם האזינו ההמונים להספדים שנשמעו מאת כ"ק האדמו"ר תולדות אהרון, גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי טוביה וויס ובני המשפחה, שביכו את מותו הפתאומי וקראו לציבור ולבני הקהילה להתחזק בלימוד תורה ומעשים טובים לעילוי נשמתו של המנוח וכמו כן הזכירו את מעלותיו ומידותיו התרומיות של הנפטר.
משם המשיך מסע הלוויה להר הזיתים, שם נטמן יצחק סאמט ז"ל.

המנוח בן ה-18, בן לחסידות תולדות אהרון, הגיע במיוחד לאחר צאת השבת והחג להשתתף בהלווייתו של מרן פוסק הדור הגר"ש ואזנר זצ"ל. יצחק התארס לפני מספר חודשים עם בת למשפחת פריש אף היא מהחסידות הירושלמית ושמחת נישואיו תוכננה להתקיים בקיץ הקרוב.

המנוח נפצע ככל הנראה בשל הדוחק העצום בהלוויה, הוא נפל על המדרגות ביציאה מישיבת חכמי לובלין ונרמס תחת רגלי ההמון. צוותי ההצלה הוזעקו לרחוב דסלר בבני ברק, העניקו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ובסיומו הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשמצבו מוגדר קשה.

סגן מנהל בית החולים בילינסון, ערן רוטמן, אמר ל"כיכר השבת" כי המנוח הגיע לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה. הוא סבל מפגיעות בריאותיו כתוצאה מחנק שנגרם ככל הנראה מהדוחק העצום שהיה ביציאה מהיכל ישיבת חכמי לובלין. לדבריו, נגרם לו נזק מוחי כתוצאה מכך. הוא הוסיף כי הנזק המוחי נגרם עקב חסימה פיזית של דרכי הנשימה.

הצוותים הרפואיים המשיכו להעניק לו טיפול רפואי מאז מוצאי שבת, אך לצערנו הם נאלצו היום בשעות הבוקר לקבוע את מותו. אל מיטתו הוזעק מניין אנשים, שזעק את פסוקי שמע ישראל ויציאת הנשמה.

מאז היוודע דבר האסון נערכו תפילות בכל בתי הכנסת בירושלים לרפואתו השלימה. התפילות נערכו גם בבית המדרש של החסידות אליה הוא משתייך - תולדות אהרון בשכונת מאה שערים בירושלים.

חבריו מספרים על בחור חמד, שהיה דבוק ברבותיו והיה כולו מלא מידות טובות. מידותיו התרומיות היו לשם דבר. "כשהוא בא בברית האירוסין שמחנו כולנו איתו יחד. מדובר בכאב לב גדול. בימים האחרונים התפללנו עליו כל החסידים אולם נגזרה הגזירה והוא נלקח מאיתנו", הם אומרים.

סאמט הוא הקרבן השני של המחדל בהלווית פוסק הדור, אחרי שבמוצאי שבת נפטר ר' מרדכי גרבר ז"ל, בן 27 מאלעד, שהשאיר אחריו את רעייתו ובן אחד בן 3.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר