האדמו"ר מצאנז: הגשמים - פרנסה ישירות מהקב"ה

האדמו"ר מצאנז התייחס בשבת לירידת הגשם ואמר כי השנה לאחר שאי אפשר לאפות את החלה עם המפתח כסגולה לפרנסה הקב"ה העניק את הפרנסה עם מפתח הגשמים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מצאנז (צילום: משה גולדשטיין)

מזג האוויר החורפי הנדיר יחסית ששרר בסוף השבוע האחרון במהלך חג שביעי של פסח והשבת שלאחריו וממשיך גם בימים הקרובים, הפתיע רבים שקיוו לבואו של הקיץ כנהוג בתקופה זו של השנה.

עוד בספרי קבלה ובזוהר מייחסים גדולי עולם לגשם זה משמעויות רוחניות חיוביות ורפואיות נדירות ורואים בו סימן ברכה לשנה טובה ומבורכת.

גם גדולי ישראל התייחסו למזג האוויר הסגרירי ולגשם העז. כ"ק האדמו"ר מצאנז התבטא בשבת בבוקר לפני התפילה על הגשמים העזים שירדו ואמר כי "בכל שנה נוהגים בכל בתי ישראל לאפות לקראת שבת זו חלה עם מפתח בכדי לרמז על הפרנסה וזאת כסגולה טובה".

"השנה שלא ניתן לעשות זאת בשל העובדה שהשבת צמודה לחג הפסח העניק לנו השם יתברך את סימן הפרנסה הטובה באופן ישיר וללא הצורך בסימנים ובסגולות זאת באמצעות מפתח גשמים שבידו", הוסיף האדמו"ר מצאנז.

האדמו"ר המשיך ואמר כי "לא היינו צריכים להגיע לאפיית המפתח שבחלה כסגולה לפרנסה טובה, הקדוש ברוך הוא כבר רימז לנו זאת בחוש על-ידי מפתח הגשמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר