מבזק כיכר TV

ההתלבטות של אריה דרעי - משרד הדתות או מנהל התכנון?

בעיצומו של המשא ומתן הקואליציוני יו"ר ש"ס אריה דרעי מתלבט - האם להתעקש לקבל את מנהל התכנון במשרד הפנים או לוותר בתמורה לשליטה מלאה במשרד הדתות וסגן שר האוצר • עוד במבזק: הלוויית הגר"ח גריינמן, המכירה הוירטואלית של אפל ותיעוד נדיר של סופת טורנדו בארה"ב (כיכר TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(עריכה: שמוליק קמינקר; תמונה: נתי שוחט - פלאש 90, מוטי קרליץ, כיכר השבת)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: בימים אלו נמצא המשא ומתן בין יו"ר ש"ס אריה דרעי לראש הממשלה בנימין נתניהו בשיאו, ההערכה במערכת הפוליטית היא שכבר בסוף השבוע ייחתם הסכם קואליציוני בין הצדדים.

ל"כיכר השבת" נודע כי בין היתר עלה על הפרק נושא מנהל התכנון, נושא שנמצא במחלוקת בין הצדדים.

יו"ר 'כולנו' משה כחלון דורש לקבל את המנהל לידיו, ובכך להוריד בכוחו של משרד הפנים בראשות אריה דרעי, אך בליכוד הבהירו לכחלון כי הדבר תלוי בדרעי עצמו - אם יסכים לוותר על התפקיד.

בין היתר, בכדי לנסות ולשכנע את דרעי לוותר על כך כדי לרצות את כחלון, מנסים בליכוד להציע ליו"ר ש"ס את תיק הדתות, עליו המפלגה נלחמת בימים אלו מול 'הבית היהודי', ובמקביל גם סגן שר במשרד האוצר.

דרעי מסתפק האם פוליטית שווה לו לוותר על מנהל התכנון בכדי לקבל שליטה מלאה על משרד הדתות, או שמא להמשיך ולהתעקש על תיק הדתות בלי לוותר כלל על מנהל התכנון, כשהסיכויים לנצח וקבל את שניהם מוטלים בספק.

יצוין כי בעקבות התעקשותו של ח"כ יעקב ליצמן, ההסכמים של ש"ס ויהדות התורה כרוכים זה בזה כך בעצם גם יהדות התורה דורשת את המנהל עבור ש"ס ודרעי, ובמקביל ש"ס דורשת עבור יהדות התורה וגפני את ראשות ועדת הכספים.

עוד בכיכר TV

• רבבות ליוו למנוחות את הגאון רבי חיים גריינמן זצ"ל שהלך לעולמו בשביע של פסח

• זמן קצר לאחר צאת השבת אמש החלו ברחבי הארץ חגיגות המימונה המסורתיות. לצד רבבות החוגגים בלטו בנוכחותם ראש הממשלה, שרים וחברי הכנסת.

• טכנולוגיה: אפל פתחה אתמול במכירה מוקדמת לשעון שלה ובתוך זמן קצר נאלצה לסגור אותה לאחר שהגולשים הסתערו על החנות הוירטואלית והמלאי אזל.

• לסיום: סופת טורדנו הכתה בעיירה בארצות הברית לעיני המצלמות - אדם אחד נהרג ושבעה נפצעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר