מרכיבים ממשלה

מו"מ בקשיים: דרעי וכחלון מתעקשים על מנהל התכנון

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד בנפרד עם יו"ר 'כולנו' משה כחלון ויו"ר ש"ס אריה דרעי בניסיון לפשר בין השניים המתעקשים לקבל לידיהם את מנהל התכנון שבמשרד הפנים • במקביל, חלה התקדמות בין 'הליכוד' ל'יהדות התורה', לאחר שהוחלט סופית כי ח"כ משה גפני יקבל את ראשות ועדת הכספים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ומשה כחלון (צילום: Miriam Alster/Flash90)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש (ראשון) בפעם השלישית בתוך שבוע, עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, פגישה שהתקיימה שעה קלה לאחר הפגישה הארוכה עם משה כחלון.

במרכז הפגישות ניסה נתניהו לתווך בין הצדדים באשר למנהל התכנון שנמצא במשרד הפנים. כחלון דורש את המנהל בשביל תוכניותיו לטיפול במשבר הדיור, אך אם הוא יקבל אותו כוחו של דרעי במשרד הפנים יירד משמעותית ולכך אינו מסכים.

שני האישיים הבהירו לראש הממשלה כי אינם מתכוונים לוותר על מנהל התכנון, ונתניהו מנסה כעת למצוא נוסחה שתהיה מוסכמת על שני הצדדים.

בין היתר עלתה ההצעה כי מנהל התכנון יישאר בידיו של אריה דרעי ובמקביל ימונה סגן שר במשרדו מטעם 'כולנו', כך גם הוצע שימונה סגן שר מטעם ש"ס במשרד האוצר של משה כחלון.

יצוין כי מנהל התכנון הוא גוף חשוב ומרכזי שמחזיק שר הפנים, בין היתר הוא אחראי על תכנון והבנייה בישראל, והוא זה שיקבע אלו קרקעות יופשרו לבנייה ואלו לא, כך שאם דרעי יחזיק בתיק הנ"ל הרי שבכוחו לסייע רבות למצוקת הדיור בישראל בכלל ובמגזר החרדי בפרט.

באשר לוועדת הכספים, הגיע כחלון להבנות עם נתניהו ומשה גפני, כאשר הצדדים הצליחו להגיע להסכמה כי יעבדו בשיתוף פעולה מלא וגפני יכהן כיו"ר הוועדה.

אמש, הושגה "התקדמות רבה" במגעים בין 'יהדות התורה' ו'הליכוד', כך שמלבד ועדת הכספים שיקבל ח"כ ג]ני, הצדדים קרובים להבנות גם בנושא הסנקציות הפליליות בחוק הגיוס.

בתוך כך, נציגי ש"ס ו'הבית היהודי' ייפגשו בצהריים עם צוות המשא ומתן של 'הליכוד', בין היתר ינסו הצדדים להגיע לפשרה גם בנושא משרד הדתות עליו מתעמתים המפלגות.

נושא נוסף שעדיין נמצא במחלוקת הוא נושא הגיור. החלטת הממשלה האחרונה כי רבני הערים יוכלו לגייר, הרבנים הראשיים התנגדו למהלך. כעת ש"ס ו'יהדות התורה ' מבקשים לתקן את החלטת הממשלה, וב'ישראל ביתנו' מתנגדים לכך ובעבר אף איימו שלא יישבו בממשלה שתתקן את חוק הגיור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר