מרכיבים ממשלה • כיכר TV

דרעי לנתניהו: ש"ס דורשת שליטה מלאה בתיק הדתות

המשא ומתן הקואליציוני נמשך כל העת ובצל הצעות הפשרה על תיק הדתות, יו"ר ש"ס אריה דרעי הבהיר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי ש"ס מתעקשת על תיק הפנים ושליטה מלאה במשרד הדתות • אם מספר השרים יעלה ש"ס תדרוש שני שרים מכהנים • עוד במבזק: פרשת סמינר רמתי שוב בכותרות (כיכר TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(עריכה: שמוליק קמינקר; תמונה: יעקב כהן)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: המשא ומתן הקואליציוני בין מפלגת 'הליכוד' ליתר המפלגות נמשך כל העת בניסיון לגשר על הפערים ובעיקר למצוא את נוסחת הפשרה שתיישב את הדרישות של כולם.

ביממה האחרונה עלו מספר הצעות באשר לתיק הדתות - אותו דורשות ש"ס ויהדות התורה, המרכזית שבהן היא שראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן בתפקיד שר הדתות ותחתיו ימונו שני סגני שרים, האחד מש"ס והשני מ'הבית היהודי'.

עד כה היה נראה כי בש"ס יסכימו למהלך, אך ל"כיכר השבת" נודע כי יו"ר ש"ס אריה דרעי הבהיר בפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אינו מתכוון להתפשר בנושא משרד הדתות.

דרעי הבהיר לנתניהו כי ש"ס תילחם עבור תיקי הפנים (כולל מנהל התכנון - אותו דורש יו"ר 'כולנו' משה כחלון) והדתות בשליטה מלאה.

כמו כן באשר לחלוקת השרים, עד כה בש"ס אמרו כי המפלגה תדרוש שני תיקים אך שר אחד עבור אריה דרעי, כעת בש"ס מבהירים כי אם מספר השרים יעלה ל-21 ומפתח החלוקה יהיה שכל שלושה חברי כנסת יקבלו שר, הרי שש"ס תדרוש שני שרים מכהנים.

בתוך כך, על פי החלוקה כעת, נראה כי ח"כ יצחק כהן, מספר 2 בש"ס, הוא זה שיכהן בתפקיד במשרד הדתות ולא יעקב מרגי כפי שהיה נראה עד כה. מרגי עצמו יזכה בתפקיד יו"ר ועדת בכנסת, תפקיד שהוא מעדיף מאשר סגן שר.

עוד בכיכר TV

>> סמינר "באר מרים" של אהרון רמתי עולה שוב לכותרות, לאחר שנטען נגדו כי הוא משמש ככת לכל דבר. האם יש אמת בטענות? כתבנו אהרן רבינוביץ היה שם ומדווח.

>> הילרי קלינטון, בעבר שרת החוץ של ארצות הברית ורעייתו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון הודיעה אתמול כי תתמודד בבחירות הקרובות לנשיאות שיתקיימו ב-2016. את הקמפיין היא השיקה בסרטון שעוסק במצבה הכלכלי של ארצות הברית, ובסופו מכריזה קלינטון: "אני יוצאת לדרך כדי לזכות בקול שלכם. אני מקווה שתצטרפו אליי".

>> האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו חש ברע במהלך טיסה לישראל. הרב פינטו טס ארצה לקראת הקראת כתב האישום נגדו, אולם בשל מצבו הרפואי הוא אושפז בבית-החולים איכילוב. בחודשים האחרונים נאבק הרב פינטו במחלה קשה, בעקבותיה עבר שלושה טיפולים קשים.

>> ולסיום: שימפנזה לא אהבה את העובדה שעצמים לא מזוהים חדרו למרחב האווירי שלה. אחרי שהבחינה בטיסני צילום מתעדים את הפארק שבו היא מתגוררת, היא השתלטה על אחד מהם ובחנה אותו מקרוב.

>> תחזית מזג האוויר: מחר תחול עלייה במידות החום אולם בבוקר ייתכן טפטוף בצפון ובמרכז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר