מרכיבים ממשלה

המשא ומתן: טרם הושגה הסכמה בנושא חוק הגיור

במקביל למשא ומתן הקואליציוני על חלוקת התיקים בממשלה הבאה, מתקיים משא ומתן אינטנסיבי על כל נושאי דת ומדינה שבמרכזו דרישת המפלגות החרדיות לבטל את חוק הגיור להחזיר את הסמכויות לידי הרבנות הראשית. במפלגת 'הבית היהודי' עדיין מסרבים לדרישה ובעמדתם תומך גם אביגדור ליברמן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מבקשים בחזרה את השליטה על הגיור. הרבנים הראשיים עם ראש הממשלה (צילום: לע"מ)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: בזמן שהתקשורת עסוקה בתיקים שהמפלגות החרדיות יקבלו בממשלה הבאה, והאם אריה דרעי יכהן כשר הפנים או התחבורה, מאחורי הקלעים מתנהל משא ומתן ממושך על נושאי דת ומדינה.

במרכז המשא ומתן עומד חוק הגיור שנבלם בכנסת היוצאת. המפלגות החרדיות מבקשות לבטל את הצעת המחליטים של הממשלה הקודמת המאשרת לכל רב עיר לגייר, כולל הרב דוד סתיו, אך יש המתנגדים למהלך.

ביום שני נפגשו חברי הכנסת של 'יהדות התורה', עם ח"כ לשעבר ויו"ר צוות המשא ומתן של ש"ס אריאל אטיאס, כשעל הפרק עמדו נושאי התקציבים לעולם התורה וחוק הגיור. הצדדים הגיעו להבנות והסכמות שלאחריהן המשיכו את המשא ומתן כשהם מתואמים.

אתמול נפגשו ח"כ משה גפני ומזכ"ל 'דגל התורה' יעקב אשר עם יו"ר סיעת 'הבית היהודי' איילת שקד, בניסיון להגיע להסכמות באשר לנושא הגיור. לאחר הפגישה הבהיר ח"כ יעקב ליצמן כי הם לא יסכימו לשום פשרה בנושא.

במפלגות החרדיות רוצים שסמכויות הגיור יוחזרו לידי הרבנות הראשית בלבד, כפי שהיה ערב הקמת הממשלה הקודמת. הרבנים הראשיים מבהירים כל העת לראשי המפלגות שכל מצב אחר הוא הרס וחורבן לגיור במדינת ישראל.

גם במפלגת 'הבית היהודי' מבינים שלאחר הבחירות כוח המפלגות החרדיות גדול משלהם - 13 מנדטים מול שמונה, אך הם משתמשים גם בכוחו של אביגדור ליברמן שמתנגד לשינויים בחוק הגיור.

עם זאת, הם מבינים שהחרדים קרובים יותר לאוזן של ראש הממשלה, ולכן הם מנהלים שיחות בכדי לנסות ולהגיע להסכמות בנושא הגיור.

"עדיין לא הגענו להבנות, מתקיימות שיחות גם בין חברי הכנסת לראש הממשלה, מקווים שהנושא הזה יסודר על הצד הטוב ביותר לעולם היהדות החרדי", מסכם בכיר במפלגות החרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר