מערכת חדשה תאתר חפירת מנהרות בגבול הרצועה

מערכת חדשה וראשונה מסוגה בעולם, נפרסה בחודשים האחרונים בחלק מגבול רצועת עזה, והיא מצליחה לאתר בדיוק רב פעולות של חפירת מנהרות. איך זה עובד? (חדשות, ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: David Buimovitch/Flash90)

הפתרון למנהרות? מערכת חדשה שפיתח צוות של התעשיה הביטחונית, בהובלת חברת "אלביט", מאתרת בדיוק רב נסיונות של חפירה, כך נחשף הבוקר (חמישי) ב"ידיעות אחרונות".

המערכת, ראשונה מסוגה בעולם, כוללת חיישנים שונים, הקולטים מידע ומעבירים אותו אל מערכת שליטה, המנחת את המידע באמצעות אלגורתימים, המאפשרים לזהות בדיוק את עבודות החפירה ללא התרעות שווא.

המערכת כוללת שורה של חיישנים שהמידע מהם מנותח באמצעות מערכת שליטה המבוססת על פעולת אלגוריתמים. אלה מאפשרים לזהות בדיוק רב עבודות חפירה ומיקומים שלהן ללא התראות שווא.

על פי הדיווח, המערכת פועלת כבר חודשים ארוכים בחלק מהאזור והוכיחה את יכולתה באיתור ניסיונות חפירה של מנהרות טרור מכיוון רצועת עזה. בימים אלו, נערך צה"ל לפרוס אותה לאורך כל הגזרה, אולם זה נזקק לאישור מיוחד של מערכת הביטחון וכן לתקציב מיוחד.

כאמור, מדובר במערכת ראשונה מסוגה בעולם, שפותחה על ידי מינהלת המחקר והפיתוח של משרד הביטחון והתעשיות הישראליות בזמן שיא.

גורמי הביטחון עדכנו את ראשי הרשויות בעוטף עזה, על המערכת החדשה. אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אמר כי בשנה האחרונה עקב מקרוב אחר המאמצים הגדולים שעושים משרד הביטחון וצה"ל בפיתוח אמצעים לאיתור מנהרות. "ממה שאנחנו יודעים, אלו חלק מהפירות של אותם מאמצים. אין ספק שהפעילות האגסיבית בקיץ האחרון צמצמה את האיום באופן משמעותי כלפי מדינת ישראל, והתקדמות זו נותנת שכבה נוספת של ביטחון עבור התושבים". הוא בירך "על כל התקדמות במציאת פתרונות שיביאו ביטחון לתושבי עוטף עזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר