האסון במשפחת גרוס: מדוע מסקנות הוועדה לא פורסמו?

יותר משנה לאחר אסון ההדברה בבית משפחת גרוס מדווח בגל"צ כי הוועדה שהקים המשרד להגנת הסביבה כדי למנוע אסונות סוג זה סיימה את עבודתה אך מסקנותיה לא פורסמו (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
יעל ואביגיל גרוס ע"ה (צילום: המשפחה)

אסון ההדברה: שנה ושלושה חודשים חלפו מאז האסון בבית משפחת גרוס, שבו נהרגו שתי הבנות יעל ואביגיל ע"ה, כתוצאה מהרעלה מחומר הדברה שרוסס בבית.

בעקבות האסון הקים המשרד להגנת הסביבה ועדה מיוחדת שתבדוק את האסון ותסיק מסקנות בכדי למנוע אסונות מסוג זה בעתיד.

אך על פי הדיווח, בגלי צה"ל, נראה כי צוות הבדיקה שהוקם סיים את עבודתו ומשום מה במשרד בוחרים שלא לפרסם לציבור הרחב את המסקנות.

על פי הדיווח: "בבדיקת הוועדה עלו מחדלים חמורים של האגף ללוחמה במזיקים במשרד להגנת הסביבה, ובין השאר נקבע כי האגף נכשל בתפקידו לפקח על המדבירים ועל השימוש בחומרים מסוכנים בהדברה, וכי יש לבצע שינויים מיידיים באגף. נייר המסקנות שוכב כבר חודשים במשרד להגנת הסביבה, שם לא הגישו אותו, לא ביצעו שינויים באגף ללוחמה במזיקים וגם לא טרחו ליידע את הציבור".

צפו: שמעון ומיכל גרוס חוזרים לרגעי האסון (מתוך "אנשים" באדיבות שידורי קשת וקסטינה תקשורת)

האבא, שמעון גרוס אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי לדעתו "הלקח לא נלמד. זה חמור ביותר. בכל מדינה מתוקנת הפיקוח על חומרי הדבר, הריסוס והניקוי הוא קפדני ביותר. אני רוצה להזכיר שמדובר בחומרים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר שיש, אלו חומרים שיכולים לגרום למוות והם עדיין נמצאים בשימוש".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "הגורם הבוחן את אירוע אסון ההדברה היא משטרת ישראל. במקביל, הקים המשרד ועדה פנימית שבחנה את תהליכי העבודה הקשורים לטיפול בחומרי הדברה ובמדבירים. המלצות הוועדה הפנימית טרם קיבלו אישור סופי מאחר ואין למשרד שר ממונה".

אך בתחנת הרדיו טוענים כי "למרות מה שאומרים במשרד, לגל"צ נודע כי המלצות הוועדה היו מוכנות גם בזמן שלמשרד היה שר ממונה. למעשה, לא הייתה אמורה להיות שום מניעה להגיש את ההמלצות, חוץ מהעובדה הפשוטה שהמשרד להגנת הסביבה נדרש כאן למתוח ביקורת על עצמו ולהתמודד איתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר