מכת פריצות לבתים בביתר עילית

אם עד עכשיו סבלו תושבי ביתר עילית ממכת פריצות לרכבים על ידי התושבים הערבים בכפרים הסמוכים, כעת חלה עליית מדרגה עם מכת פריצות אל תוך בתי התושבים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Gershon Elinson/FLASH90)

תושבי העיר החרדית ביתר עלית טוענים כי בימים האחרונים אירעו מספר פריצות ברחבי העיר. התושבים מותחים ביקורת נוקבת נגד העירייה שלטענתם, לא עושה מספיק כדי למנוע ממקרים כאלו להתרחש.

דוד למון, אחד התושבים אמר ל"כיכר השבת": "אני מתגורר ברחוב הרב ש"ך הצמוד לכפר ערבי ובקצה הרחוב - הקיר של הבניין שלי הוא המפריד בנינו לבין הכפר ואין מצלמות אבטחה".

התושב אמר עוד כי "בעבר היו לא מעט מקרי פריצות ומלבד סיורים של העירייה ודיבורים בעלמא מצד ראש העיר מאיר רובינשטיין לא נעשה דבר על מנת להביא לסיום הסאגה הזו. התושבים הערבים הצליחו כבר לגנוב לא מעט רכבים".

לטענתו, אתמול חלה עליית מדרגה משום "שלראשונה אותם ערבים פרצו לבתים - מה שעד היום הם לא עשו. הם פרצו לשלוש דירות שאחד מהם פגש את הגנבים בחדר השינה שלו. בנס האירוע הסתיים ללא אסון".

"העירייה צריכה להציב מצלמות אבטחה באזור. אנחנו דורשים שייערכו סיורים בכביש המחצבה ואולי זה מה שימנע את הפריצות הבאות ואולי גם את האסון הבא".

בעיריית ביתר עילית אומרים בתגובה, כי העירייה רואה בחומרה רבה את הפריצות שהיו הלילה בעיר, והעירייה תעשה הכל יחד עם גורמי הביטחון, בכדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. לדבריהם, ראש העיר כבר פנה לשלטונות הצבא והמשטרה, בדרישה לפעולה נחרצת שתמנע המשך מקרים של חיתוך גדרות והסתננות לעיר, וכי צוותים מתוגברים של עובדי העירייה מטפלים בשעות אלו בסגירת הפרצות שבוצעו בגדר.

בנוסף, הנחה ראש העיר מאיר רובינשטיין את הגורמים המקצועיים לבדוק עלויות הקמת גדר ביטחון חשמלית לעיר, ומציאת מקורות תקציביים לכך, ממשלתיים או פילנטרופים, זאת על רקע העובדה כי הצבא אינו מממן הקמת גדר שכזו. בשלב זה, אומרים בעירייה, הנחו ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון מיכאל נקי, להעמיד במשך כל הלילה סיור קבוע במקום, זאת עד למציאת פתרון אחר. כאשר בנוסף, לדרישת העירייה, יגבירו הצבא והמשטרה את הסיורים מעבר לגדר.

לצד זאת, בעירייה מבקשים לציין, כי רמת הביטחון בביתר גבוהה בהרבה מהמקובל, ואירועי פריצה וגניבות רכבים נחשבים חריגים, זאת עקב היותה של העיר מוקפת גדר ומעובה במערך אבטחה מתקדם כולל מצלמות היקפיות. למרות זאת, העירייה נחושה למנוע גם מקרים בודדים, המסכנים את ביטחונם של תושבי העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר