למרות המחאה: תקציב הספורטק בירושלים צפוי לעבור

למרות המחאה של התושבים החרדים ורבני השכונות, ביום ראשון צפוי לעבור תקציב לבניית הספורטק בעמק הארזים בירושלים. העירייה: אושר בתמיכת נציגים מכל האוכלוסייה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עמק הארזים (צילום: יוסי זמיר - פלאש90)

למרות זעקתם של רבני שכונות הצפון בירושלים ומאבקם של התושבים, ועדת הכספים של עיריית ירושלים צפויה להתכנס ביום ראשון הקרוב, לאשר תקציב של עשרות מילוני שקלים לפיתוח מרכז ספורט נופש בילוי ופנאי במרכז השכונות "ספורטק עמק הארזים".

המרכז המדובר, צפוי להיות מוקם במרכז השכונות החרדיות בצפון ירושלים והתושבים חוששים כי צביון השכונות ישתנה. אחד התושבים, ממובילי המאבק, אומר ל"כיכר השבת" כי "בנייתו עלולה להביא לחילול שבת, פריצות ותנועה שתשנה את האזור".

"בנייתו עלולה לשנות גם את המתרחש באזור התעשייה 'הר חוצבים' שלהערכתנו עלול להיות מושפע מכך. הם אולי גם ירצו לפתוח את שעריהם בשבת ומכך אנחנו חוששים".

"אנחנו מתכננים מאבק ציבורי חסר תקדים" כך לדבריו, "עד להורדת הרעיון מסדר היום. אנחנו עדיין לא יודעים כיצד ניאבק אבל הכול פתוח על השולחן. אנחנו לא יודעים להיכן זה יגיע, אך אנחנו מוכנים למאבק ארוך וקשה", הוסיף התושב.

לפני זמן קצר, רבנים בכירים בירושלים חתמו על מכתב כנגד המהלך. בין היתר הופיע חתימתם שלהגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר, הגאון רבי בן ציון מוצפי, הגאון הרב אליהו אבא שאול, ראש ישיבת אור לציון ורב שכונות הצפון בירושלים, הגאון הרב שלמה ניימן רב שכונת רמות והגאון הרב נפתלי קופשיץ, רב בית המדרש וקהילת חניכי הישיבות רוממה.

בפתח המכתב נכתב: "נחרדנו לשמוע בצער ובתדהמה על התכניות המקודמות בימים אלו להקמת "ספורטק- עמק הארזים", בלב ליבו של צפון מערב העיר ירושלים עיה"ק תובב"א, כאשר השכונות המקיפות אזור זה רוממה, שכונות הצפון, סנהדריה, רמת שלמה ורמות הינם שומרי תורה ומצוות מובהקות, מסולתה ומשמנה של היהדות החרדית בארץ הקודש".

הרבנים כתבו כי "תכנית זו של מתחם ספורט ענק המיועדת לכלל האוכלוסייה, הינה פרצה חמורה ותקדים לחילול שבת קודש המוני ופריצות ח"ו באזור זה. כמו-כן בכוחו של מרכז ספורט זה, לשנות את צביונו המיוחד של האזור כולו, להשפיע בכך על צביון פרויקטים חדשים המתוכננים להיבנות על יד, ואף על אופיו של אזור התעשייה הר-חוצבים הסמוך ולגרום לחיכוך מיותר בין סוגי אוכלוסיות השונים במהותם וליצור מתיחות מיותרת".

לטענתם, "ישנה תוכנית לאכלס באזור זה מאות משפחות של אנשי כוחות הביטחון, בתוככי השכונות החרדיות דווקא".

בשל כך כותבים הרבנים, "אנו מוחים בכל תוקף על רעיונות אלו ואחרים שמטרתם לפגוע בציבור שומרי התורה והמצוות ולשנות את אופיו המיוחד של אזור השכונות הקדושות המתנוססות לתפארה בתוככי ירושלים עיר קדשינו. אנא, עשו ככל אשר לאל ידכם למנוע פרצות אלו והדומים להם, ואדרבה יש להוסיף ולהרבות ככל שניתן שטחי ציבור לענות על הצרכים המרובים של תושבי שכונות אלו".

חבר מועצת העיר ירושלים מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה ל"כיכר השבת": " כנציגי מרנן ורבנן, אנו קוראים להקפיא את אישור התקציב של ספורטק על לישיבה מסודרת בעניין, וזאת בהמשך לסיכום עם הוועדה למען השבת. אסור שהקמת הספורטק יפגע בצביון השבת והקדושה בעיר. היה סיכום שיהיה המשך שיח ואנו קוראים להקפיא עד לשיח שלא יהיה פגיעה ברבנים".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר בפרויקט שתוכנן לפני שנים ואושר בוועדות השונות, בין היתר בתמיכת הנציגים מכל האוכלוסיות. העירייה מקיימת שיח בנושא עם כל הגורמים השונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר