דרישה משר הביטחון: למה אין מטס מעל יהודה ושומרון

מטס חיל האוויר בשמי הארץ, הוא מהאירועים המרכזיים של יום העצמאות, אך מתברר שהוא לא עובר מעל יהודה ושומרון וגם לא חלקים מהפריפריה. התושבים דורשים שינוי (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המטס (צילום: Roni Schutzer - פלאש90)
מטס יום העצמאות הפך לחלק בלתי נפרד מאירועי היום כאשר מדי שנה מטוסי חיל האוויר חולפים מעל ערי ישראל מצפון לדרום אך לא ממזרח למערב.
לפי אתר חיל האוויר, המטס המסורתי של יום העצמאות, יעבור מעל כ- 262 ערים, יישובים ומיקומים שונים ברחבי הארץ.
אולם מתברר שגם ביום העצמאות, ישראל לא ממש עצמאית, וישנם מקומות מעליהם לא עובר המטס. בעקבות פנייתו של תושב הישוב אבני חפץ, נערכה בדיקה מעמיקה ממנה יוצא כי מסלולו של המטס לא השתנה מזה מספר שנים ואינו כולל את השומרון, בנימין וגוש עציון ואזורים נוספים בפריפריה ובפנים הארץ.
בעקבות כך, פנה מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן לשר הביטחון בעניין וביקש לשנות משנה לשנה את נתיבי הטיסה של המטס המסורתי כך שיותר תושבים יוכלו ליהנות ממנו לאורך השנים.
"גילינו כי מזה שנים, יישובי המועצה האזורית שומרון, אזור שומרון, יהודה ובנימין ואזורים נוספים בפריפריה כגון קרית שמונה או שלומי אינם מופיעים כלל ברשימת הערים מהן ניתן לראות את המטס המסורתי".
"אנחנו לא מדברים כאן על יישוב קטן או מועצה מקומית אשר באופן נקודתי המטס אינו עובר מעליה ביום העצמאות. מדובר על חלק גדול משטח מדינת ישראל ביש"ע, בפריפריה ובפנים הארץ כגון ראש העין או רמלה אשר מדי שנה אינו זוכה לצפות במטס המיוחד", הוסיף.
עוד כתב: "אני מבקש מכבודו כי יורה לחיל האוויר לתקן את העניין ולשנות את נתיבי הטיסה משנה לשנה, כך שכלל אזרחי מדינת ישראל יוכלו ליהנות מהמטס, כולל תושבי יהודה ושומרון והפריפריה, אשר עד כה ראו את המטוסים רק דרך מסכי הטלוויזיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר