האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו על מעלת התפילה בקברי צדיקים

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ערך מסע מיוחד לתפילות על קברי צדיקים, לאחר מכן הוא שיגר אגרת מיוחדת לחסידיו בה הוא מסביר את המעלה בתפילות ואיך פועלים בתפילה (יהדות)

(צילום: נתי שוחט - פלאש90)

לאחי ורעי האהובים והחביבים.

הנה זכינו בימים אלו, להשתטח בקברי רבותינו הקדושים, ומרגישים בלבנו התעלות הנפש גדולה ומתפללים ומתחננים לרבותינו שיעלו ויהיו מליצי יושר על הכלל ועל הפרט ושנזכה למיתוק הדינים ולראות בטוב ה'.

והנה חושבים אנו בדעתנו, כמה יסודות בעניין השתטחות בקברי רבותינו הקדושים אשר כוחם עצום ביותר, הנה מצאנו כאשר בני ישראל רצו לשלוח מרגלים לרגל בארץ ישראל[ משה רבנו התפלל על יהושע בנון תלמידו וברכו, 'י-ה יושיעך מעצת המרגלים", ועל שאר המרגלים לא מצאנו שהתפלל שינצלו וכלב בן יפונה הציל את עצמו מעצת המרגלים בזה שהלך לקברי האבות להתפלל.

וקשה, מדוע משה רבנו לא התפלל על כל המרגלים, למה רק על יהושע בנון? אלא יהושע בנון היה תלמידו של משה רבנו, ולמשה רבנו בחסד גדול היה לו כח להתפלל רק עליו משום שהיצר הרע היה חזק וקשה בעניין זה, והיה צריך ישועה גדולה להנצל וכלב בן יפונה זכה להנצל רק בזכות שהלך לקברי האבות והתפלל ורק כח התפילה הציל אותו.

הנה רואים, כוחה של תפילה בקברי האבות גדול ביותר, אפילו שיש גזרה קשה ביותר, התפילה בקברי האבות משברת את כל המסכים ואת כל המניעות לתפילה לעלות ולהוושע. ואם כל המרגלים היו הולכים להתפלל, היו ניצלים מחטא המרגלים, אשר חורבן עצום גרם לעם ישראל, אשר את תוצאותיו עד היום אנחנו חווים אותו.

והנה צריך להבין, מה המיוחד בתפילה בקברי האבות, הנה כאשר הצדיק חי בעולם, המקטרגים נמצאים סביבו וככל שהאור גדול יותר מרעין הבישין מרובים יותר סביבו, ואז כל דבר אשר יוצא מפיו, משתדלים בכל דרך לטרוף ולקלקל, אך מתי שהצדיק בעולם האמת, תפילתו עולה למקום הגבוה ביותר, בלי שום מניעות ובלי שום קיטרוגים ומזיקים.

וקשה, מדוע אחרי פטירת הצדיק כוחו גדול יותר משבחייו? אלא משום שבזמן שנשמתו של הצדיק יוצאת מגופו, הצדיק זוכה לעלות לגדולה נשגבה, כפי שמצאנו באליהו הנביא וכן מצאנו ביום פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי. ‏

ועוד, אחר פטירת הצדיק, כוחו בשני מקומות, גם למטה וגם למעלה, למטה נשארים התורות של הצדיק ותלמידיו ולמעלה הוא נמצא ובכוחות המשולבים של למטה ולמעלה הכח עצום וחזק ביותר.

ולכן אמרו חז"ל בגמרא בחולין: בכה רבי ואמר, מה בחייהן כך במיתתן על אחת כמה וכמה, דאמר רב חמא ברבי חנינא גדולים צדיקים במיתתן יותר מבחייהם.‏

ויחזק האדם בנפשו, וידע שחייב כל יהודי להדבק בצדיק אחד שנפטר, כדברי בעל הדברי יואל, שלכל יהודי חייב שיהיו שני רבנים, רב אחד בעולם הזה כדברי חז"ל: עשה לך רב! ורב אחד בעולם האמת צדיק שנפטר. וכשנקשרים לצדיק אמת שנפטר, יונקים מכוחו והצדיק נהיה מליץ יושר בשמים ובארץ על האדם.

אך חייב האדם זהירות גדולה ביותר, שלא ידרוש מהצדיק הנפטר שהם ישפיעו עליו שזה חס ושלום, בבחינת דורש על המתים, שזו עבירה קשה ביותר. אלא לבקש מהצדיק שיעלה ויהיה מליץ יושר בשמים.‏

ולכן לפני שהולך לקברי צדיקים ישתדל לעשות הכנה בנפשו בכדי שתתקבל תפילתו ברצון.

א. ינדב צדקה לעילוי הנשמה של הצדיק שהוא בדרך אליו, לפני שיגיע, ויאמר שהצדקה לעילוי נשמת הצדיק ומבקש מהנשמה שתודיע לצדיק שבא להשתטח על קברו. ‏

ב. יקבל על עצמו לפני כניסה לציון, אהבת ישראל אהבת התורה ואהבת הקב"ה.

ג. וכן טוב לאמר התפילה מבעל היושר דברי אמת, "הרי אני מקשר את עצמי, עם כל ישראל, הן עם הגדולים ממני והן הקטנים ממני, שעל ידם תתעלה מחשבתי ותועלת הקטנים ממני שיעלו על ידי".

ד. וכן טוב לאמר התפילה (שאומרים לפני קריאת שמע על המיטה), ריבונו של עולם הרינו מוחל וסולח לכל מי שהכעיסני. וכו'.


ובכח ההכנעה ואהבת ישראל והתורה הקדושה והקב"ה, נזכה שכל ישני עפר יהיו מליצי יושר בעדנו, ונזכה בזמן מיוחד זה של השנה להיות כלי קיבול לקבל התורה הקדושה. ושנהיה משכן לעבור נשמות של קדושים וצדיקים, כדברי הבן איש חיל שיכל האדם שתתעבר בו נשמה של אחד מהקדושים ואז האדם יכול להגיע להשגות עצומות.‏

וידע האדם שאין גבול למה שהוא יכול להשיג ברוחניות, ותמיד ידרוש מעצמו מתי יגיעו מעשי למעשה אבותי.‏

וביותר בדור קשה זה שהאמת נעדרת והמלחמה ביצר הרע קשה, ואין ממנה מנוחה אפילו לא רגע אחד והיצר עובר ממקום למקום ומעניין לעניין ואינו מרפה רגע אחד .

ונזכה לישועה ולנחמה ולסיעתא דישמיא גדולה. ‏

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר