האדמו"ר מויז'ניץ: "השטריימלך היום - פשוט קטסטרופה"

במהלך שבת מיוחדת עם בחורי החסידות שא האדמו"ר מויז'ניץ הדרכה מיוחדת לבחורים על דרכי הלבוש, ההנהגה, האוכל וכן התייחס לל"ג בעומר במירון ולבירורים בשידוכים (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז'ניץ (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

מאות תלמידי ישיבות ויז'ניץ שהו בשבת האחרונה במחיצתו של כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ ביישוב כפר סיטרין שבצפון הארץ זאת לרגל "יום הבהיר" לציון יום הולדתו ה-70 של הרבי.

במהלך הטישים עורר האדמו"ר את חסידיו להתחזק בעבודת ה' ובעבודת המידות ובדרכי החיזוק ברוחניות.

את המשא המרכזי נשא האדמו"ר במהלך טיש סעודה שלישית בו מסר דברי הדרכה לבחורי הישיבות.

"כבר מזמן לא יצא לי לשבות יחד עם בחורי החסידות שבת שלמה מלאה חסידות, ומאוד מאוד נהנתי מזה", אמר הרבי בפתח דבריו, "בניי היקרים, כך היה סבי בעל האמרי חיים זי"ע נוהג לכנות את הבחורים, ולכן אני גם אומר בניי היקרים לי מאוד אני מדבר לטובתכם למען הצלחתכם ברוחניות".

"הנני מבקש מעומק ליבי שלכל בחור יהיה חבר נאמן ומורה דרך שיוכל להוציא מה שיש על לבו, בחור שלומד בישיבת ויזניץ צריך לדעת מה זה בחור חסידי, בחור חסידי לא עושה עסק מדברים חיצוניים כגון לבוש וכדומה. וודאי צריך ללכת כמו בן אדם ומכובד, אבל יש בחורים שמשקיעים במשקפיים, נעליים, קונים לחתונה קפטענס מודרנים, זה לא דרך של בחור חסידי", אמר האדמו"ר בהדרכתו.

האדמו"ר המשיך ואמר: "בפרט היום נושא השטריימלך מזמן רציתי לדבר על-כך כעת יש לי הזדמנות, זה פשוט קטסטרופה, היום השטריימלך כבר נראים כספודיק, בטוחני שאם הבחורים יבקשו מהמוכרים שלא יעשו כאלה שטריימלך, הם עצמם יפסיקו להציע כאלה שטריימלך".

הרבי התייחס גם לצורכיהם הגשמיים של הבחורים ואמר: "בחור צריך לדעת שצריך לאכול טוב, היום גם נהיה שבחורים עושים עסק מן האוכל. כבר בזמני כבחור הייתי כועס על בחורים שלא אכלו כי לא היה לטעמם, אוכלים כי צריך כח לעבוד את השם יתברך ולא בגלל סיבות אחרות".

"כמו כן בחור צריך לישון טוב ולא לסגף את גופו, צריך לשמור על הגוף", הוסיף האדמו"ר, "ובזמן הנותר צריך להשקיע בים התלמוד, ספרי מוסר וחסידות, כי בלעדי מוסר וחסידות תלמיד ישיבה הוא כמו סטודנט, רק על תלמוד, סבי מרן בעל האמרי חיים היה אומר 'מי שטעדירט אויף תלמוד', צריך ללמוד מתוך טהרה ויראת שמים, צריך לשמור על מה שמכניסים לפה ועל מה שמוציאים".

הרבי המשיך במשאו ואמר כי "בחור היום חי בלי דאגות הכל עושים לו, והוא צריך לנצל את זה, לא לחיות בהבלי הפוליטיקה והחדשות, חדשות רחוב, חדשות של חסידויות ועוד, ופשוט הוא שלבחור אסור להיות מכשיר פסול אני מאוד מקווה שאין אצלינו בישיבות דברים כאלה".

"עוד נושא ברצוני לעורר שהייתי מעורב לאחרונה בכמה שידוכים ושמעתי שבחורים נתנו מידע שלילי על חבריהם", הוסיף האדמו"ר, "אסור לעשות כך, אם מדובר בבחור טוב כמובן שצריך לשבח אבל אפילו אם מדובר בבחור בינוני צריך לדבר חיובי ולשלוח לברר אצל הצוות שגם הם צריכים סיעתא דשמיא מה לענות, על זה מדובר הפסוק 'כי באפם הרגו איש'".

"מאוד הייתי נהנה אם כל הבחורים היו משתתפים בחבורה שהקמתי, שלא יהיה חבורה כי כולם יהיו שותפים בו, תסבו לי מזה המון נחת" ביקש האדמו"ר, "כמו כן כעת לפני ל"ג בעומר באים לשאול אם לנסוע למירון או לא אצלינו ידעו שלא נוסעים, חתן שמתחתן מיד אחרי שבועות יכול לנסוע ביום ראשון, או באופן חריג ביום שישי בצהרים לשבת אז בדרך כלל ישנם פחות בעיות".

האדמו"ר סיים את משאו ובירך: "השם יתברך יעזור שתשכילו לקנות ברוחניות מן השבת הזו, ומן הזמן הבא עלינו לטובה, ובקרוב נזכה לקבל פני משיח צדקינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר