פיתה מקמח מלא. טעים, בריא וחסכוני יותר
פיתה מקמח מלא. טעים, בריא וחסכוני יותר (צילום: shutterstock)
  • זמן הכנה20 דקות
  • רמת קושיקל
  • פרווה
  • אהבתם? דרגו:
         
    (1-גרוע5-מצוין)

מרכיבים:

  • 2 כוסות קמח לכל מטרה
  • 1 כוס קמח חיטה מלאה
  • 1 כף סוכר
  • 1 שקית שמרים טריים
  • 1/4 1 עד 1/2 1 כוסות מים חמימים
  • 2 כפות שמן זית

אופן הכנת פיתה מקמח מלא:

אאא

רגע לפני: למה כיף לאפות פיתות בבית? כי כשהן טריות וחמות - הן הכי טעימות, אפשר לעשות מהן פיצה מהירה ואם הן מתחילות להתייבש - אפשר לעשות מהן קרוטונים. מתכון לפיתה מקמח מלא - טעים, בריא יותר ודי חסכוני, לא?

• במיקסר עם וו לישה או ידנית, מערבבים את הקמחים (לאחר ניפוי) עם הסוכר והשמרים.

• מוסיפים את המים ושמן הזית, ומעבדים במהירות נמוכה במשך 10 דקות לפחות, עד לקבלת כדור בצק נוח.

• מעבירים את הבצק לקערה משומנת, מכסים בניילון נצמד, ומניחים להתפחה למשך 90 דקות, עד שהבצק מכפיל את נפחו.

• לאחר ההתפחה, משטחים את הבצק בעזרת מכות אגרוף, על משטח עבודה.

• מחלקים את הבצק ל-8 חתיכות שוות, ויוצרים מהן כדורים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'אוכל ומתכונים' ותישארו מעודכנים

• מכסים את הכדורים, ונותנים להם לנוח במשך 15 דקות.

• מחממים את התנור ל-200 מעלות חום, ומכניסים לתוכו תבנית אפייה כשהיא הפוכה - התחתית כלפי מעלה, שתתחמם היטב.

• יוצרים 3 עיגולים דקים מכל כדור בצק, ואופים בקבוצות: הפיתות נאפות מהר מאוד, כך שבכל פעם מוציאים את התבנית, מניחים עליה 3-4 עיגולי בצק דקים ואופים במשך 5-7 דקות, עד שמתקבלות מכל עיגולי הבצק פיתות בגוון זהוב-שחום יפה.

• מה עושים עם הפיתות? זה קל. כריכים מלאים בכל טוב, בסיס לפיצה וכשהן מתייבשות - אפשר לחתוך לריבועים קטנים, לשטח בתבנית אפייה, לזלף מעל מעט שמן זית ותבלינים - ויש לכם קרוטונים נהדרים לסלט.

הכנתם? ספרו לנו איך יצא!