הרוב מדמם

האלימות באשר היא, אינה פוגעת רק באותם חיילים וקצינים שמשרתים את כולנו. האלימות, פוגעת בעיקר בנו, אנו הופכים מיום ליום להיות חברה יותר אלימה ופחות מתחשבת (טור דעה)

הרב דב פוברסקי | כיכר השבת |
קמפיין החרדקים ( Nati Shohat/Flash90)

מעולם לא היה לציבור החרדי מערכה כלשהי כנגד צה"ל, או מי מחייליו או קציניו.

היו מערכות עקובות מדם, עם הדרג הפוליטי, שמטעמים כאלה או אחרים, היו שביקשו לגייס את תלמידי הישיבות.

היו שחיפשו את השוויון, כביכול בתמימות והגינות, והיו שחיפשו לחסל את מפעל התורה כולו חלילה.

כך או כך, צה"ל תמיד היה מחוץ למשחק. יתרה על כך, גורמי אכ"א איתם אני בקשר ידעו לספר לי על הנזק העצום שגרמו אותם פוליטיקאים, בכך שהגיוס החרדי ירד פלאים, בכמותו ובאיכותו, מאז הכניס יאיר לפיד את ידו לסיר הבישול של היחסים בין צה"ל והחרדים.

כל הקשר בין הגחמה הפוליטית כאמור, לבין צה"ל הינו מקרי, ובעיקר הרצון שלהם להכות בנו באמצעות צה"ל, שכידוע אינו אלא זרוע מבצעת של ממשלת ישראל באשר היא.

הרוב שגרמו לנו לדמם דם - דמם ושקט

מכאן עלה קמפיין 'החרדקים', שהמציאו הקיצונים והאלימים שבמגזר, כאשר ידוע הוא, כי הרוב איננו מזוהה לא עם הקמפיין ובטח לא עם הקבוצה התוקפנית שפועלת כנגד מי שמשרת.

אך הרוב הפרגמטי החבול והפגוע מהגזירות שיזם אותו האיש - במקרה זה דמם.

משל כאילו היה אומר, הפעם ניתן להם להכות בם כדי שיבינו שיוזמה ותכנון גיוס אלים כנגד הציבור החרדי, כפי שהוצע בחוק, יגרום לכך, שגם אנו נחצה את הקווים, ומכאן ואילך, לא נתקומם ולא נצא כנגד קמפיין 'החרדקים', כך שהיוזמה המקוללת של הגיוס, תתמוסס ותקבור גם את התקוות להמשיך עם הקיים, ושגם אלו שהתגייסו בעבר יבושו במדיהם, שלא לדבר על המתעתדים.

בתחילה כאשר היו נכנסים חיילים לשכונות מסוימות, הם היו נתקלים במבטים עוינים, לאחר מכן, באלימות מילולית, ולאחרונה אף באלימות של ממש.

האלימות באשר היא, אינה פוגעת רק באותם חיילים וקצינים שמשרתים את כולנו, שנלחמים ומחרפים את נפשם למען עם ישראל, כדי שנוכל לחיות כאן חיים שלווים ומאושרים - כדוגמת אותו קצין שמשרת בבסיס הטירונים בגבעתי שהגיע לניחום אבלים באזור מאה שערים, ונתקל בפרץ אלימות מזוויע.

האלימות בעצם היותה, פוגעת בעיקר בנו, אנו הופכים מיום ליום להיות חברה יותר אלימה ופחות מתחשבת. כזו שמעגנת בתוכה שיג ושיח בתוכנו ומחוצה לנו על בסיס האגרוף ולא על בסיס הידברות ומאור פנים - כפי שאנו באמת וכפי שחונכנו וצוונו.

לפני כשנה התריע מי שהיה אז ראש חטיבת תכנון באכ"א וכיום סגן ראש אכ"א - תא"ל, גדי אגמון, שהאלימות הזו תביא עוד לנפגעים בנפש, משפט קשה שנאמר על ידי מי שאיננו שונא אותנו, כמעט והייתי אומר להפך - אוהב אותנו ומכבד את תורתנו.

תא"ל גדי אגמון, בכל תקופת תפקידו, עשה ככל שהיה בידו - והיה בידו, כדי להיטיב עם בני הישיבות, בכל תחום ועניין. דבריו והתרעתו נפלו אצלנו על אוזניים אטומות, משכנו כתפיים, כלא מאמינים - והנה זה מגיע.

גם אני הקטן, נכשלתי ולא גינתי את התופעה, בשל אותו רציונל שאומר, עכשיו הם יבינו שביוזמת החוק המתנשא והמרושע הם השיגו את ההיפך.

כנראה שלא כל הדרכים כשרות להשיג את המטרה - גם אם היא קדושה, והיא באמת קדושה מאין כמוה, של שימור לומדי התורה ובני הישיבות..

תמיד נזכור שאם התוצאה היא אלימות וונדליזם שלצערנו היא חלק מתרבותם של אותם פורעים הממותגים כ'חרדים', תופעה שמחסלת אותנו כבני אדם, וגורמת לחילול ה', הרי שמן הסתם - טעינו.

טעינו בכך שנתנו להם רוח גבית בצורה של שתיקה, ובעצם נתנו למעשיהם סוג של לגיטימציה.

הגינויים מכל קצווי הקשת החרדית - יש בהם אמירה טובה וברורה לאותם פורעים ומשלחיהם - אנו לא אתכם, לא מזדהים את הרשעות והפרעות, אין לנו כנגד חיילי צה"ל דבר, כי אם הכרת הטוב.

אנו אוהבים את לומדי התורה שמגינה עלינו יותר מכן, מכבדים את החיילים ולבטח איננו שונאים אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר