אאא

ארגון ה-Euro NCAP ערך מבחני ריסוק מעמיקים לארבעה רכבים - מאזדה 2, פיאט 500X, רנו אספאס וסוזוקי ויטארה ופרסם את התוצאות, מהן עלה כי סוזוקי ויטארה ורנו אספאס זכו בציון בטיחות מרבי עם חמישה כוכבים ומאזדה 2 ופיאט 500X זכו בארבעה כוכבי בטיחות בלבד.

עם זאת, כל הרכבים קיבלו ציונים טובים יחסית במרבית המבחנים. מטרת המבחנים היא לבדוק את איכות ההגנה שהרכבים מעניקים לנוסעים, מבוגרים וילדים, בתוך הרכב ולהולכי הרגל.

(רנו אספאס)

כאמור, המאזדה 2 ופיאט X500 זכו לציון של ארבעה כוכבים בלבד, כאשר הסיבה העיקרית נעוצה בשיטת המבחן החדשה של הארגון.

(פיאט 500X)

השיטה החדשה כוללת מבחן נוסף של תאונה חזיתית בחפיפה מלאה, זאת בניגוד למבחנים שנערכו עד היום המדמים תאונות צד ותאונות זווית.

בנוסף, בארגון מורידים ניקוד לרכבים בהם לא מותקנת מערכת בלימה אוטומטית.

(סוזוקי ויטארה)

ארבעת הרכבים תפקדו, למרות הכל, באופן די מרשים במבחני ההגנה הרגילים, עם למעלה מ-80 אחוז הגנה לנוסעים מבוגרים. בנוסף, הרכבים זכו לכ-80 אחוזי הצלחה גם בהגנה על ילדים.