היום: הסנאט ידון ב'חוק איראן'

היום תדון מליאת הסנאט האמריקני ב'חוק איראן', והיא צפויה גם לאשרו. יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר הביע חשש כי לא יצליחו לגייס רוב להתגבר על ווטו נשיאותי (בעולם)

(צילום: shutterstock)

הסכם הגרעין: היום (שלישי), תדון מליאת הסנאט האמריקני בתיקונים להצעת החוק, שנועדה להגביל את סמכותו של הנשיא ברק אובמה, בעניין ההסכם עם איראן, ולאפשר לבית הנבחרים לפקח עליו.

המליאה, תדון בתיקונים השונים שהוכנסו לחוק במסגרת ההסכמים בין הרפובליקנים לדמוקרטים, וכן צפויה להצביע על אישור החוק.

מי שמודאג מווטו נשיאותי על החוק, הוא דווקא יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר, שאמר בכנס סגור כי הוא אינו מאמין שהרפובליקנים יגיסו מספיק קולות, בכדי לעקוף את הווטו הנשיאותי.

דוברו של ביינר מסר: "דרוש רק קומץ של דמוקרטים בבית הנבחרים ובסנאט כדי לעכב את זכות הווטו. אבל זה בלתי אפשרי לומר האם הם יעשו זאת, עד שנדע איך העסקה הסופית נראית".

החוק עבר לפני כשלושה שבועות, בוועדת החוץ של הסנאט פה אחד, כשכל 19 החברים מצביעים בעד החוק, זאת לאחר הסיכומים אליהם הגיעו הרפובליקנים והדמוקרטים.

על פי ההסכמות, הוצאו מהחוק סעיפים שאינם קשורים בהכרח להסכם הגרעין, אלא לכלל פעולות הטרור שבהם מעורבת איראן. בנוסף, צומצם הזמן שבו יוכל הקונגרס ללמוד את ההסכם בכדי לאשר אותו, מ-60 יום ל-30 יום, במהלכם לא יוכל הנשיא ברק אובמה לבטל את הסנקציות בצו נשיאותי.

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט, אמר כי בנוסח שאושר, אובמה יכול לתמוך ויחתום על החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר